• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۰۲
  • شناسه خبر: 9300

انتقاد نمی‌تواند دستوری باشد

پیام ملّت – حسن روحانی روز گذشته در جلسه‌ای با حضور جمعی از محققان علوم اجتماعی و استادان جامعه‌شناسی دانشگاه‌های کشور گفت: امروز باید سرمایه اجتماعی را با تقویت اعتماد عمومی بیش از پیش افزایش دهیم؛ چراکه کاهش سرما ...

پیام ملّت حسن روحانی روز گذشته در جلسه‌ای با حضور جمعی از محققان علوم اجتماعی و استادان جامعه‌شناسی دانشگاه‌های کشور گفت: امروز باید سرمایه اجتماعی را با تقویت اعتماد عمومی بیش از پیش افزایش دهیم؛ چراکه کاهش سرمایه اجتماعی می‌تواند بزرگ‌ترین معضل جامعه باشد که البته آن هم، از کاهش اعتماد نشات می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهوری، رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید موفقیت‌ها و دستاوردها را تبلیغ و ناکامی‌ها را هم به همان اندازه واقعی آنها بیان کنیم، افزود: دولت معصوم نیست و ممکن است در برخی موارد نیز در کنار موفقیت‌ها و دستاوردهای گسترده‌ای که داشته، خطاهایی هم داشته باشد که ضروری است آن خطاها را با راه‌حل بیان کنید. به‌عبارتی همه باید به دنبال راه‌حل برویم و وارد میدان شده و مسائل را تبیین کنیم.

به گزارش «ایسنا» روحانی با تاکید بر اینکه «همان‌طور که علم دستوری نمی‌شود انتقاد هم نمی‌تواند دستوری باشد»، گفت: ما استقلال دانشگاه و بررسی‌های علمی و پژوهشی را می‌پذیریم؛ اما اینکه شما کناری بایستید و بدون ارائه راهکارهای عملی، صرفا انتقاد کنید و بگویید دولت این کار را بکند یا انجام ندهد، قابل‌پذیرش نیست.

وی ادامه داد: همه بار مسوولیت سنگینی را مشترکا بر دوش داریم و باید برای انجام بهینه این مسوولیت سنگین، نهایت تلاش خود را به‌کار بگیریم. روحانی تصریح کرد: ما کشور نیرومندی هستیم و نباید اجازه داد برخی‌ها آینده را برای مردم سیاه ترسیم کرده و آنان را نگران سازند. جامعه ما نباید نگران فردا باشد؛ جامعه‌ای که بیش از امروز، نگران فردا باشد باعث می‌شود همین نگرانی از فردا، امروز آن را نیز برهم بزند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست