• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۰۶
  • شناسه خبر: 9374

بازار شمش روی در کمین روس ها و چینی ها

پیام ملّت – رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به سهم قابل توجه صنعت روی استان زنجان در صادرات گفت: شمش روی کالای حیاتی استان در بحث صادرات است و اکنون کشورهایی همچون روسیه و چین به سرعت ...

پیام ملّت رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به سهم قابل توجه صنعت روی استان زنجان در صادرات گفت: شمش روی کالای حیاتی استان در بحث صادرات است و اکنون کشورهایی همچون روسیه و چین به سرعت در حال تصاحب جایگاه ایران در این بخش هستند. بالطبع با توجه به نفوذی که در بازار دارند، بازپس گیری آن عملا غیرممکن خواهد بود.

غلامحسین جمیلی در گفتگو با «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» بر لزوم رقابت پذیری در بازارهای جهانی در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: در کنار پر کردن ظرفیت های خالی کارخانجات استان باید بهای تمام شده را نیز کاهش دهیم. برای مثال با وارادت خاک پرعیار روی از ترکیه زمینه برای کاهش سربار تولید پایین بیاید و فرصت رقابت پذیری در بازارهای جهانی در ادامه مسیر باید بهره ببریم.

این فعال حوزه صادرات در تکمیل صحبت هایش اضافه کرد: این در حالی است که در داخل با اعمال محدودیت ها مشکلات را برای واحدهای تولیدی دوچندان کردیم و حتی ورود و خروج ارز عملا موثر نیست.

وی با تاکید بر تداوم مسیر روشن صادرات در طول سال و گذر زمان یادآور شد: موفقیت در مقاطع کوتاه نمی تواند، مسیر روشن از صادرات را ترسیم کرد و باید روند و شاخص های آن در گذر زمان تبیین شود.

جمیلی بر لزوم ثبات مسیر صادرات تاکید کرد و افزود: تغییر مداوم نرخ ارز یکی از چالش هایی است که به دلیل عدم ثبات موجب شده تا در کشور نیز مدلی برای این منظور درنظر گرفته نشود و این عامل در پیشبرد اهداف صادرات اثرگذاشته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با تاکید بر افزایش ظرفیت های صادراتی مبتنی بر فراهم شدن تمامی ابزارهای موثر به عنوان پیش نیاز کار گفت: روندی که دولت در کاهش بروکراسی اداری حاکم بر گمرک در سال های گشذته پیاده کرد، در پیشبرد مسیر صادرات اثرگذار بود.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست