• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۱۰
  • شناسه خبر: 9447

ورود ارز دولتی به بازار در شکل گیری فساد مهم است

پیام ملّت – نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ورود ارز دولتی به بازار را در شکل گیری فساد مهم دانست و گفت: در شرایط حاضر این ارز معنا ندارد و و در فضایی آکنده از نبود رقابت رانت ایجاد می شود که ماحصل آ ...

پیام ملّتنماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ورود ارز دولتی به بازار را در شکل گیری فساد مهم دانست و گفت: در شرایط حاضر این ارز معنا ندارد و و در فضایی آکنده از نبود رقابت رانت ایجاد می شود که ماحصل آن تداوم فساد است.

فریدون احمدی صادرات در گفتگو با «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» صادرات را موتور محرک اقتصاد در تولید معرفی کرد و افزود: بی شک تا زمانی که مقوله صادرات در تولید مرتفع نگردد، تولیدکننده در مسیر تولید دوام نخواهد آورد.

وی حضور در بازارهای جهانی را نیازمند رقابت با سایر بازارها بیان کرد و ادامه داد: راه نجات تولید از مسیر صادرات می گذرد و اگر در این راه موفق عمل نکنیم، راه دشواری در پیش است.

به گفته احمدی، در شرایطی که سایر کشورها عزم خود را برای تحریم ایران جزم کرده اند، حفظ بازارهای خارجی با اتکا به دانش بومی و نیروی انسانی کار آمد و تبیین استراتژی ها حائز اهمیت است.

این نماینده مجلس با اشاره به چالش های سد راه صادرکنندگان استان بیان می کند: شرایط به گونه ای است که صنعت سرب و روی استان که نقش مهمی در ظرفیت های صادراتی استان دارد، به سختی بازار برای فروش پیدا می کنند و در این راه بروکراسی های داخلی بر این معضلات دامن زده است.

احمدی با تاکید بر حضور پررنگ در بازارهای بین المللی صادرکنندگان استان زنجان برای رقابت با سایر محصولات کشورهای دیگر اعلام کرد: متاسفانه تنوع ارزها در بازار یکی دیگر از چالش ها برای صادرکنندگان است، به طوری که در برخی موارد سردرگمی را برای فعالان عرصه  صادرات در پی داشته است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برداشتن رانت و ارز از فضای اقتصادی حال حاضر کشور افزود در این بین صادرکنندگان از بروکراسی های حاکم بر صادرات و واردات گلایه هایی دارند و باید فرآیندهای این امر مهم در اقتصاد کشور تسهیل یابد.

احمدی اصلاح نظام اداری کشور را در توسعه فرآیندهای صادرات یادآور شد و گفتد: در این راستا همکاری و هماهنگی دولت و بخش خصوصی می تواند در فراهم کردن بسترهای مطلوب صادرات اثرگذار باشد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست