• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۱۴
  • شناسه خبر: 9581

سرمایه گذاری ۱۹۴ میلیارد تومانی در معادن زنجان/۱۶۵ نفر در بخش معدن فعالیت دارند

پیام ملّت – معاون امور معادن و صنایع معدنی استان زنجان گفت: بیش از ۱۹۴ میلیارد تومان میزان سرمایه‌گذاری معادن استان در پنج ماهه ابتدایی امسال بود که میزان استخراج سالانه این ۳۷۱ معدن در پنج ماهه ابتدایی امسال بیش ا ...

پیام ملّت معاون امور معادن و صنایع معدنی استان زنجان گفت: بیش از ۱۹۴ میلیارد تومان میزان سرمایه‌گذاری معادن استان در پنج ماهه ابتدایی امسال بود که میزان استخراج سالانه این ۳۷۱ معدن در پنج ماهه ابتدایی امسال بیش از ۹ میلیون و ۲۷۹ هزار تن بوده است.

رباب داداشی با بیان اینکه بیشترین معادن استان در حوزه معادن غیرفلزی است، اظهار کرد: ۳۷۱ معدن در استان وجود دارد که ۳۰۹ معدن فعال و ۶۲ معدن غیرفعال است و این معادن در همه هشت شهرستان پراکنده شده است.

به گفته وی، از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه ۱۱ پروانه بهره‌برداری معدن در این استان صادر شده که با راه‌اندازی این معادن زمینه اشتغال برای ۵۱ نفر در استان فراهم شده است همچنین در ۵ ماهه سال‌جاری چهار طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۷۵ میلیارد ریال در بخش صنایع معدنی به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول ادامه داد: در شهرستان زنجان ۱۳۱ معدن،ابهر ۶۰ معدن،  خدابنده ۴۴ معدن، خرمدره ۱۵ معدن، ماهنشان ۶۸ معدن،طارم ۱۴ معدن، ایجرود ۲۵ معدن و  سلطانیه ۱۴ معدن وجود دارد که تعداد شاغلان حاضر در معادن فعال این شهرستان‌ها ۲۶۳۵ نفر است.

داداشی تصریح کرد: ۶۹ واحد معدن فلزی، ۱۹۰ واحد معدن غیرفلزی و ۴۶ واحد معدن سنگ‌نما در استان فعال هستند که به ترتیب ۲۲.۶، ۶۲.۳ و ۱۵.۱ درصد از معادن فعال استان را شامل می‌شوند که در مجموع بیشترین معادن استان در حوزه معادن غیرفلزی با ۶۰.۲ درصد است و معادن فلزی با ۱۹.۹ درصد و سنگ‌های نما با ۱۹.۹ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

داداشی با اشاره به صدور پروانه‌های بهره‌برداری در سال گذشته، گفت: ۳۰ پروانه بهره‌برداری معدن با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۸ میلیارد ریال در استان صادر شد و ۱۶۵ نفر در بخش معدن استان مشغول به کار شدند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست