• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۱۹
  • شناسه خبر: 9622

استاندار زنجان می آید

 پیام ملّت – طبق گفته منابع آگاه استاندار زنجان از بین سه گزینه که اتفاقا هر سه غیربومی هستند انتخاب و نماینده ارشد دولت در استان معرفی می‌شود هر چند که به گفته منابع آگاه انتخاب یکی از گزینه‌ها محتمل‌تر بوده و نها ...

 پیام ملّت – طبق گفته منابع آگاه استاندار زنجان از بین سه گزینه که اتفاقا هر سه غیربومی هستند انتخاب و نماینده ارشد دولت در استان معرفی می‌شود هر چند که به گفته منابع آگاه انتخاب یکی از گزینه‌ها محتمل‌تر بوده و نهایی شده است.
با تصویب قانون منع فعالیت بازنشستگان توسط مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن به رئیس‌جمهور نام اسداله درویش امیری استاندار زنجان که از حدود دو سال در استان حضور داشت نیز در لیست استانداران بازنشسته قرار گرفت.

بازنشستگی درویش امیری موجب شد بار دیگر همانند دو سال گذشته گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب استاندار اوج بگیرد و همراه وزارت کشور گروه‌ها و احزاب سیاسی نیز به تکاپوی انتخاب استاندار بیافتند، استانداری که بتواند اهداف آنها را محقق کند.

بازنشستگی وی و ایجاد فرصت دوباره برای انتخاب استاندار این امید را در دل مردم زنده کرده است که استاندار بعدی فردی اقتصادی خواهد بود و به دور از مسائل سیاسی به حل مشکلات معیشتی و اقتصادی و البته اشتغال استان کمک خواهد کرد.

در چنین شرایطی مطالبه اغلب مردم و البته نمایندگان مجلس انتخاب فردی توانمند در حوزه اقتصادی به دور از مسائل سیاسی و حواشی مربوط به آن است.

یکی از موضوعاتی که برخی گروه‌ها نیز معتقد به آن هستند انتخاب استاندار بومی است هرچند که با وجود مطالبات بسیار در این حوزه به نظر می‌رسد این فاکتور ملاک وزارت کشور نبوده و نه تنها برای استان زنجان بلکه برای استان‌های دیگر نیز گزینه بومی در نظر نگرفته است.

هر چند که در گمانه‌زنی‌های مختلف نام گزینه‌های بومی نیز به چشم می‌خورد، اما بر اساس گفته‌های منابع آگاه به خبرنگار فارس نشان می‌دهد که این بار هم استاندار زنجان فردی غیربومی خواهد بود.

این منبع آگاه به خبرنگار فارس گفت: هر آنچه تاکنون درباره گزینه‌های استانداری زنجان در رسانه‌ها منتشر شده گمانه‌زنی بیش نبوده و مطرح کردن آن صرفا از سوی احزاب و گروه‌های سیاسی بوده است، در حالی که وزارت کشور سه گزینه نهایی برای استانداری زنجان در نظر گرفته است که یکی از گزینه‌ها برای یک استان دیگر نیز پیشنهاد شده و در واقع بین زنجان و یک استان دیگر مشترک است هر چند که انتخاب یکی از گزینه‌ها محتمل‌تر بوده و به نظر می‌رسد نهایی شده است.

هر چند که خبرگزاری فارس از انتشار اسامی گزینه‌های نهایی به لحاظ طی روند قانونی موضوع و ابلاغ وزارت کشور از انتشار اسامی سه گزینه نهایی معذور است اما آنچه مسلم است طبق گفته یک منبع آگاه استاندار زنجان از بین سه گزینه که اتفاقا هر سه غیربومی هستند انجام خواهد شد و در جلسه این هفته هیأت دولت تکلیف استاندار زنجان به همراه چند استان دیگر مشخص خواهد شد.

یکشنبه این هفته آخرین فرصت دولت برای نهایی کردن استانداران استان‌های دارای استاندار بازنشسته است، چرا که روز ۲۶ آبان‌ماه آخرین فرصت فعالیت استانداران فعلی است، همچنان که جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان استخدامی و اداری نیز به آن تاکید کرده است.

اسداله درویش امیری استاندار بازنشسته زنجان نیز در گفت‌وگویی آخرین حضور خود در زنجان را ۲۶ آبان‌ماه اعلام کرده است.

این گزارش حاکیست در صورتی که در جلسه این هفته هیأت دولت و تا ۲۶ آبان‌ماه تکلیف استاندار زنجان مشخص نشود وزارت کشور باید برای استانداری زنجان سرپرست انتخاب کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست