• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۲۰
  • شناسه خبر: 9639

«چهرآباد» ایمن در برابر سیل

پیام ملّت – دهیار روستای چهرآباد زنجان از ایمن شدن این منطقه در قبال سیل با اجرای پروژه پخش سیلاب اداره کل منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: با اتمام این پروژه امیدوارانه منتظر سرسبزی باغات و مهاجرت معکوس و رونق گیر ...

پیام ملّت دهیار روستای چهرآباد زنجان از ایمن شدن این منطقه در قبال سیل با اجرای پروژه پخش سیلاب اداره کل منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: با اتمام این پروژه امیدوارانه منتظر سرسبزی باغات و مهاجرت معکوس و رونق گیری کسب و کار کشاورزی می مانیم.

اکبر حیدری، دهیار چهرآباد با اشاره به اجرای پروژه پخش سیلاب در این منطقه ایمن شدن روستا در مقابل سیل را از اهداف اصلی پروژه اعلام کرد و افزود: این روستا در مقابل سیل به ویژه بهار بسیار آسیب پذیر بوده و همین امر سبب مهاجرت روستائیان شد. معتقدیم این اقدام اداره کل در حفظ آبهای حاصل از بارندگی باران و برف نقش اساسی ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با اتمام این پروژه زمینه برای مهاجرت معکوس فراهم شود، تصریح کرد: با اجرای پروژه پخش سیلاب، پرآب شدن سفره های زیرزمینی، سرسبزی باغات، بازگشت روستائیان و اشتغالزایی را در روستای چهرآباد شاهد خواهیم بود.

حسین قهرمانی، مشاور پروژه پخش سیلاب روستای چهرآباد زنجان نیز با اشاره به مشخصات فنی پروژه، کنترل سیل در بالادست و نجات روستا از خطر سیل، مهار کردن سیل و تزریق آب های حاصل از باران و سیل به زمین و پرآب شدن سفره های آب زیرزمینی، آبگیری پایین دست، کنترل رسوب، تلطیف هوا و ایجاد منطقه گردشگری را از نتایج مثبت این پروژه اعلام کرد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست