• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۲۷
  • شناسه خبر: 9762

استاندار جدید در انتخاب مدیران ستادی فراجناحی عمل کند/ بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بخش دولتی به پیمانکاران

پیام ملّت – نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استاندار جدید در انتخاب مدیران ستادی فراجناحی عمل کند، گفت: در صورت تمایل به یک جناح خاص در انتخاب مدیری ممکن است، عده ای توهم توطئه بردا ...

پیام ملّت نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استاندار جدید در انتخاب مدیران ستادی فراجناحی عمل کند، گفت: در صورت تمایل به یک جناح خاص در انتخاب مدیری ممکن است، عده ای توهم توطئه برداشت کنند.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، فریدون احمدی در مراسم تودیع و معارفه استانداران زنجان که در محل سالن همایش های روزبه زنجان با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار شد، افزود: در دوره استاندار قبلی دچار افراطی گری سیاسی نشدیم و تلاش بر این بود که یکپارچه عمل کنیم.

وی با اشاره به تجمع کارگران روغن نباتی جهان و در دست داشتن مطالبات خود از استاندار جدید بیان کرد: تعطیلی این واحد صنعتی جزوء مطالبات کارگران از استاندار است و امید داریم، در کنار هم برای رفع مشکلات قدم برداریم.

دبیر مجمع نمایندگان استان با تاکید بر بهره مند بودن استاندار از نیروهای بومی در پست های مختلف ادامه داد: زنجان جزوء استان های نفت خیز و دارای گاز طبیعی نیست و تنها متکی به منابع انسانی کارآمد است و انتظار داریم استاندار جدید به این مهم توجه داشته باشد.

احمدی بیان کرد: استاندار جدید از فرمانداران و مسئولان مقیم در زنجان بهره ببرد و تلاش بر این باشد که افراد متعادل با اتکا به ظرفیت های استان پای کار بیایند.

در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز با بیان اینکه همگان باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشیم، گفت: بالاخره هر آمدنی با رفتنی همراه است و اگر صادقانه قدم برداشته شود، مردم قدردان و سپاسگذار خواهند بود.

آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه مسئولیت‌ها میدان امتحان است و خوشا به حال کسی که به وظیفه خود عمل کرده و سربلند است، افزود: در ۲۷ ماه اخیر شاهد تلاش استاندار قبلی در توسعه استان بودیم و بابت این تلاش‌ها از ایشان و همکاران‌شان تشکر می‌کنیم.

فردی خالص

چهره ماندگار علمی کشور و استان نیز در این مراسم، استاندار سابق را فردی مخلص در بدنه دولت معرفی کرد و گفت: در۲۵ سال گذشته که در زنجان بود، ایشان را فردی کارکشته و معتقد به کار جوانان دیدم.

دکتر یوسف ثبوتی با تاکید بر نقش اثرگذار جوانان در بخش های مختلف مدیریتی کشور اظهار کرد: در صورت اعتماد به نسل کنونی شاهد روند توسعه در استان و کشور خواهیم بود.

واکشن به شایع پراکنی ها

استاندار سابق زنجان در سخنانی به برخی شایع سازی ها در ورودش به استان زنجان واکنش نشان داد و گفت: برخی شایعه کردند که برای برگزاری انتخابات به استان می‌آیم و به دنبال تشویش افکار عمومی بوند، ولی با بی‌اعتنایی به همه بداخلاقی‌ها با تلاش مضاعف به کارم ادامه دادم.

اسدالله درویش امیری با بیان اینکه دنبال حفظ اتحاد و انسجام در استان بودم، افزود: در این راه باید از نقش نماینده ولی‌فقیه در استان به عنوان یک فرد اثرگذار قدردانی کنم که یاریگر دولت در استان بودند.

  به گفته وی، با توجه به شرایط بد اقتصادی بودجه عمرانی به کمترین میزان تنزل داشت و روند پیشرفت طرح‌های عمرانی کند شد.

وی با اعلام اینکه بخش دولتی بیش از۱۰۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارد، یادآور شد: این نشان می دهد، کار و فعالیت در استان انجام می گیرد.

استاندار سابق زنجان درباره دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین- تهران افزود: این پروژه مهم با ۶۵۰ میلیارد تومان از دی ماه ۹۵ آغاز شد و تاکنون با هزینه‌کرد۳۵۰ میلیارد تومان بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و۲۰۰ میلیارد تومان نیز به پیمانکاران بدهی داریم.

درویش امیری درباره جزییات طرح تحول سلامت در استان از امضاء تفاهم‌نامه سه جانبه‌ بین استانداری،دانشگاه علوم‌ پزشکی استان و وزارت بهداشت و درمان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی بیمارستان الغدیر ابهر آغاز شد و پنج شنبه هفته اخیر نیز کلنگ ساخت بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)  خدابنده نیز با حضور مقام عالی وزارتخانه به زمین زده شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به واکنش اخبار برخی رسانه ها درباره نبود مدیریت در استان بعد از اعلام قانون بازنشستگی به بیان خاطرات کاری خود از ۳۰ مهر ماه پرداخت و ادامه داد: هر چند نامهری هایی از سوی برخی رسانه ها شد ولی بنده تا آخرین لحظه سکاندار امور بودم.

استاندار سابق در خاتمه صحبت هایش شکایت خود از یک رسانه را مطرح کرد و اعلام صرف نظر از پیگیری آن را داد که با تشویق برخی حاضران همراه بود.

تغییر سخت بود

در بخش دیگر این مراسم، قائم‌ مقام وزیر کشور در سخنانی با بیان اینکه تغییر استاندار در این برهه زمانی، سخت بود، گفت: استاندار، رئیس‌جمهور در منطقه است و کسی که به استان می‌آید، باید مسیر درستی را ادامه دهد و در این راه برای ارتقاء اعتماد عمومی و همدلی گام بردارد.

سید حسین هاشمی با تاکید بر اینکه استاندار جدید زنجان همدلی، توسعه و فضا را برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کند، افزود: استفاده از ظرفیت های قابل توجه این استان حائز اهمیت است.

وی با یادی از گذشته درخشان زنجان و شخصیت های تاثیرگذار آن در دوران های مختلف بیان کرد: انسان‌های بزرگی همچون شخص پروفسور ثبوتی، آیت‌الله موسوی ‌زنجانی، آیت‌الله شبیری ‌زنجانی، آیت ‌الله خاتمی، شهید شهریاری از این دیار هستند که با تکیه بر نام این افراد و تجربیات چنین بزرگانی می‌توان توسعه استان را سرعت داد.

به گفته هاشمی، جذب سرمایه خارجی مهم است که در استان زنجان کارهای مهمی در این زمینه انجام شده و امیدواریم داریم، احساس امنیت برای سرمایه‌گذاری در استتان بیش از گذشته فراهم شود.

تقدیر از استاندار قبلی

در بخش دیگر این مراسم، استاندار جدید زنجان با تقدیر از زحمات استاندار قبلی در سخنانی گفت: بنده از توجه ویژه رئیس جمهور و معاونان ایشان ، نماینده ولی فقیه و  مجمع نمایندگان استان قدردانی می کنم.

فتح‌الله حقیقی با تاکید بر اینکه افتخار بزرگی است که در استانی که به عنوان شور و شعور حسینی شناخته می شود، آماده خدمت هستم، افزود: هر چند زنجان نفت ندارد، اماغیرت و شجاعت دارد و خوشحالم که در استانی هستم که شهدا و جانبازان بسیاری تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

وی درباره سابقه خود نیز بیان کرد: بنده با شهید و شهادت بیگانه نیستم. ۱۶ سال در کسوت استادی در دانشگاه در خدمت آن ها بوده‌ام.

استاندار جدید با تاکید بر بهره مند بردن از جوانان و بانوان شایسته در بخش های مختلف یادآور شد: در این راه از ظرفیت رسانه های استان نیز بهره خواهیم برد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست