• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۲۸
  • شناسه خبر: 9891

اجرای طرح نیک اندیشانه «همیاران مهر» در بانک قرض الحسنه مهر ایران

پیام ملّت – بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای توسعه و گسترش فرهنگ قرض الحسنه و همسو با نیات خیرخواهانه اقدام به تامین مالی جمعی برای حمایت از نیازمندان تحت عنوان«طرح همیاران مهر» کرده است. به گزارش «پایگاه خبری – ...

پیام ملّت – بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای توسعه و گسترش فرهنگ قرض الحسنه و همسو با نیات خیرخواهانه اقدام به تامین مالی جمعی برای حمایت از نیازمندان تحت عنوان«طرح همیاران مهر» کرده است. به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت»، «حسن خانمحمدی»، مدیر شعب بانک قرص الحسنه مهر ایران استان زنجان درباره جزئیات «طرح همیاران مهر» می گوید:

هدف طرح همیاران مهر چیست؟

این طرح به منظور کمک به توسعه مناطق محروم از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، کمک به رشد شاخص های بهداشت، درمان، آموزش و سایر موارد و نیز ارتقای فرهنگ نوع دوستی و قرض الحسنه در کشور اجرا می شود. البته در این طرح فرهنگ سازی خیر ابدی و در گردش برای نیازمندان در کشور در کنار هدفمند سازی کمک های خیران به منظور تبدیل کمک های موقت و کوتاه مدت به کمک های دائمی و در گردش نیز دنبال خواهد شد.
چرا بانک قرض الحسنه مهر ایران این طرح را اجرا کرده است؟
ماهیت و فلسفه ی بانک قرض الحسنه مهر ایران، توانمند سازی نیازمندان است؛ چرا که باور داریم اجرای این طرح منجر به کاهش فاصله ی طبقاتی و این اتفاق سبب کاهش ناهنجاری های اجتماعی نی شود. ما اعتقاد داریم که با اجرای طرح همیاران و مشارکت مردم می توانیم حس نوع دوستی را در جامعه تقویت کنیم و این وظیفه ی اصلی ما در قبال جامعه است.
مشارکت ما در طرح همیاران مهر در چه زمینه هایی به کار می رود و آیا می توان مشخص کرد که کمک ها در چه زمینه ای استفاده شود؟
مبالغ جمع آوری شده در طرح همیاران مهر در زمینه های امور عام المنفعه در اشتغال جوانان، بهداشت و درمان، اشتغال زنان سرپرست خانوار،اشتغال زندانیان جرایم غیر عمد، بازسازی و توسعه روستاها و مناطق محروم و احیای زیرساخت های سنتی همچون قنات ها، مراکز فرهنگی، تاریخی، هنری و… است.
طرح همیاران مهر را جایگزین چه اموری کنیم؟
جایگزین هزینه خرید تاج گل در مراسم ترحیم و جایگزین کمک های بلا عوض به نیازمندان جایگزین خوبی می تواند باشد.
آیا می توان مکان مصرف کمک ها را مشخص کرد؟
بله!. شما می توانید با مشارکت در این طرح، استان یا شهرستانی که تمایل دارید پول شما در آن منطقه هزینه شود را انتخاب کنید. این ویژگی مزیتی برای افرادی است که از کاستی هایی در نقاطی از کشور مطلع هستند و می توانند با کار نیکشان به آبادسازی آن مناطق کمک شایانی کنند.
سهیم شدن در طرح همیاران مهر، چه مزایایی دارد؟
بهره مندی از اجر معنوی و خیر دائمی از طریق چرخش مداوم مبلغ اهدایی شما بین تعداد زیادی از نیازمندان.
پس از واریز مبلغ، به شما برگه مشارکت در طرح همیاران مهر داده می شود و شما به عنوان همیار مهر شناخته می شوید.
آیا می توانیم فرد نیازمندی را معرفی و وارد چرخه ی نیکی کنیم؟
بله!. شما بعد از مشارکت در طرح می توانید با معرفی فرد نیازمند، وی را در لیست مخاطبان طرح قرار دهید. بانک بعد از بررسی شرایط و بر اساس قرعه کشی به افراد نیازمند وام پرداخت می کند؛ بدیهی است افراد نیازمند معرفی شده توسط خیران، نسبت به سایرین برای دریافت وام قرض الحسنه در اولویت قرار دارند.
 چگونه در طرح همیاران مهر مشارکت کنیم؟
در وههله اول از طریق مشارکت عمومی به این گونه است که اشخاص می توانند با مراجعه به وب سایت به آدرس www.qmb.ir و ورود به صفحه همیاران مهر در این طرح مشارکت کنند.
در مرحله بعد مشارکت خانوادگی که اعضای خانواده می توانند به نیت شادی روح درگذشتگان خود در این طرح مشارکت کنند و با تعیین سرپرست خانواده کمک ها و خیرات هفتگی خود را جمع آوری نمایند، سپس افراد نیازمند را برای دریافت وام قرض الحسنه به بانک معرفی کنند.
در صورت عدم شناخت نیازمند می توانند این امر را به بانک بسپارند تا بانک مبالغ جمع آوری شده را به سایر نیازمندان اختصاص دهد. در این حالت بعد از پرداخت هر وام پیامکی برای اطلاع از پرداخت وام به اعضای خانواده ارسال می شود.
مشارکت سازمانی و گروهی جزوء دیگر بخش های این طرح است که خیریه ها، سازمان های مردم نهاد و … می توانند با مشارکت در طرح همیاران مهر، نیازمندان جامعه هدف خود را برای دریافت وام قرض الحسنه به بانک معرفی نمایند.
در طرح یادبود نیز با مشارکت در طرح یادبود همیاران مهر، شما می توانید، مبلغ خرید تاج گل برای مراسم ترحیم را که علاوه بر تحمیل هزینه زیاد، تاثیری در شادی روح متوفی ندارد، به صورت وام قرض الحسنه برای توانمند سازی نیازمندان و توسعه کشور اختصاص دهید.
با این کار علاوه بر شادی روح متوفی و رساندن خیری ماندگار به او در کاهش مشکلات جامعه و پیشرفت پروژ های عمرانی و توسعه روستاها مشارکت نمایید.
«چرخه نیک ابدی» چیست؟
با توجه به اینکه مبالغ جمع آوری شده، از طریق پرداخت وام قرض الحسنه به نیازمندان تعلق می گیرد، همزمان با بازپرداخت آن توسط فرد نیازمند، این مبلغ به شخص دیگری تخصیص می یابد و این چرخه مدام تکرار می شود و در عمل شما به مدت نامحدود به بی نهایت نیازمند کمک می کنید.
چگونه می توانیم طرح همیاران مهر را به اشتراک بگذاریم و دیگران را از این طرح مطلع کنیم؟
از طریق مراجعه به وب سایت بانک به آدرس www.qmb.irو ورود به صفحه همیاران مهر می توانید با استفاده از لینک اشتراک گذاری، دیگران را از این طرح آگاه نمایید و با این کار باعث گسترش نیکی و کمک به پیشبرد اهداف طرح شود. کارمزد وام ها در طرح همیاران مهر بین صفر تا ۲ درصد است.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست