• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۲۹
  • شناسه خبر: 9797

زنجانی ها به شهرداری دید مثبتی ندارند/ افزایش۱۰۰ درصدی بودجه روابط عمومی شهرداری رای نیاورد

پیام ملّت – پنجاه و ششمین جلسه شورای  اسلامی شهر زنجان هر چند با خبرهای خوش افتتاح پیاده راه سبزه میدان و نهایی شدن تکلیف پروژه سبزه میدان در هسته مرکزی شهر همراه بود، اما پیشنهاد تصویب۱۰۰ درصدی بودجه روابط عمومی ش ...

پیام ملّت پنجاه و ششمین جلسه شورای  اسلامی شهر زنجان هر چند با خبرهای خوش افتتاح پیاده راه سبزه میدان و نهایی شدن تکلیف پروژه سبزه میدان در هسته مرکزی شهر همراه بود، اما پیشنهاد تصویب۱۰۰ درصدی بودجه روابط عمومی شهرداری زنجان و نیز نامه وارده هیات دوچرخه سواری استان درباره مساعدت برای تعیین تکلیف هزینه های بیمه مهدی سهرابی ملی پوش تیم ملی از موضوعات داغ این جلسه بود.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، در ابتدای این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر زنجان افتتاح پیاده راه زنجان در روز۴ آذر را خبری خوش برای زنجانی ها داد و گفت: در راستای اجرای این پروژه مدیریت شهری و سایر ارگان ها زحماتی را متحمل شدند که از این بابت جای قدردانی دارد.

دکتر اسماعیل دویران از تصویب نهایی پروژه سبزه میدان خبر داد و افزود: مباحث مربوط به محدوده میراثی این پروژه نیز حل شد و فرآیند عملیات عمرانی و مناقصه های این پروژه قدیمی شهر تعیین تکلیف می شود. مشاوره پروژه نیز نقشه های اجرایی را برای پیشبرد طرح آماده می کند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اداری سد راه این پروژه برداشته شده است، ادامه داد: با توجه به نظر مساعد معاونت امور عمران استانداری، هماهنگی های لازم برای پیشبرد طرح انجام گرفته است.

دویران با اشاره به بازدید از آرامستان جدید و اطلاع رسانی بین مردم بیان کرد: با توجه به تکمیل شدن ظرفیت آرامستان های دو قسمت شهر ضروری است خدمات لازم در آرامستان جدید ایجاد شود.

در بخش دیگر این جلسه موضوع افزایش بودجه۶ ماهه دوم روابط عمومی شهرداری زنجان از سوی کمیسیون مربوطه مطرح شد که واکنش های اعضای شورای شهر را در پی داشت که در نهایت برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه در زمانی که حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان به شکل معاونت اداره می شد، اعتبار روابط عمومی از آن محل پرداخت می شد، ادامه داد: در دوره جدید که این سازمان به شکل مدیریت اداره می شود، حمایت از روابط عمومی شهرداری ضروری است.

امامعلی دادخواه درباره امضاء قرارداد با صدا و سیما مرکز زنجان درباره پوشش اطلاع رسانی مباحث حوزه شهری یادآور شد: رسانه ملی یک وظیفه ذاتی درباره پوشش اخبار روزمره شهری دارد، اما در مباحث آموزشی و فرهنگسازی باید با این ارگان قرارداد رسمی امضاء شود.

در این رابطه سجاد خدایی دیگر عضو شورای اسلامی شهر واکنش نشان داد و گفت: در صورتی که مدیریت شهری برای هر موضوعی رقمی چشمگیر بپردازد، در آن صورت می توان همین موضوع را از طریق جراید محلی استان برای مردم شهر اطلاع رسانی کرد.

وی با انتقاد از افزایش۱۰۰ درصدی اعتبار روابط عمومی شهرداری زنجان بیان کرد: باید ماهیت این میزان هزینه کردها در۶ ماه نخست سال  نیز روشن شود و تخصیص۵۰۰ میلیون تومانی در این برهه سال قابل قبول نیست.

شهردار زنجان نیز با اشاره به هزینه کردهای روابط عمومی در دوره گذشته گفت: برای یک برنامه ۹۰ میلیون تومان در دوره ای از سوی معاون فرهنگی- اجتماعی شهرداری زنجان هزینه می شد و این در حالی است که با سازمان شدن این معاونت این میزان رقم در قالب یک ردیف اعتباری تعریف می شود.

دکتر مسیح الله معصومی امضاء قرارداد۲۰۰ میلیون تومانی با صدا و سیما مرکز زنجان در دوره شورای سابق را از دیگر مسائلی مطرح کرد و افزود: در سایه اطلاع رسانی موفق شده ایم که درصد قابل توجهی از مردم را برای پرداخت عوارض نوسازی شهری ترغیب کنیم. همین امر موجب شده تا شهروندان رغبت و انگیزه لازم را برای این امر داشته باشند و این نقطه قوت اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری بوده است.

به گفته وی، همچنان مردم زنجان نسبت به شهرداری دید مثبتی ندارند و نگاه روشنی به قضیه تنها در سایه اطلاع رسانی در اقصی نقاط شهر و رسانه ها بوده است.

بخش دیگر این جلسه با نامه وارده از سوی هیات دوچرخه سواری استان درباره مساعدت در تامین هزینه های بیمه مهدی سهرابی، ملی پوش دوچرخه سواری ادامه داشت که در نهایت با واکنش برخی از اعضای شورای شهر برای بررسی به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

هر چند دادخواه موافق کمک۶۰ میلیون تومانی به این ملی پوش بود، اما برخی اعضای شورای شهر ارائه طرح برای گسترش فرهنگ دوچرخه سواری را از سوی این ورزشکار مطرح کردند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست