• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۰۱
  • شناسه خبر: 9870

اجرای پروژه مشارکتی «کشت گل محمدی» در حوزه آبخیز چسب

پیام ملّت – عضو هیات علمی دانشگاه زنجان از اجرای پروژه مشارکتی «کشت گل محمدی» به سطح ۱۰ هکتار در حوزه آبخیز چسب با هدف اجرای پروژه های صندوق توسعه ملی خبر داد. به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، دکتر اسماعی ...

پیام ملّت – عضو هیات علمی دانشگاه زنجان از اجرای پروژه مشارکتی «کشت گل محمدی» به سطح ۱۰ هکتار در حوزه آبخیز چسب با هدف اجرای پروژه های صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، دکتر اسماعیل کرمی دهکردی استاد و عضو هیات علمی گروه ترویج ارتباطات و توسعه روستایی دانشگاه زنجان در حاشیه بازدید از مراحل اجرای پروژه های بیولوژیکی مربوط به صندوق توسعه ملی در حوزه آبخیز چسب شهرستان ایجرود با بیان اینکه جلب مشارکت مردم از طریق فرآیند تسهیل گری در حدود ۴ ماه قبل تا الان انجام شده است، اظهار کرد: مشارکت مردم در راستای احساس نیاز به این پتانسیل با هدف تحقق اهداف سازمان و وزارتخانه متبوع صورت گرفت که بسترهای لازم برای بهره گیری از این ظرفیت با تشکیل جلسات  خانه به خانه، جلسه در مساجد با حضور روستائیان و دیدار چهره به چهره با مردم این مناطق و مسئولین محلی توسط اداره کل منابع طبیعی استان زنجان فراهم گردید.

وی با عنوان اینکه رفع اختلافات اراضی بین روستائیان و دولت ارمغان اجرای فرآیند تسهیل گری بود، اضافه کرد: ۱۰ هکتار از این اراضی مورد اختلاف با انتخاب خود مردم جهت حفر ۳۰۰۰ چاله به منظور کشت و پرورش گل محمدی در نظر گرفته شد. اگر فرآیندهای قانونی طی گردد در آینده این اراضی واگذار خواهد شد.

کرمی دهکردی با بیان اینکه از بین۲۸ روستای انتخاب شده برای اجرای پروژه های بیولوژیکی، ۵ روستای هدف انتخاب شد، افزود: در این حوزه های آبخیز مشارکت مردم را اصل و اولویت کاری اعلام کردیم.

وی اجرای پروژه های مربوط به بذرکاری، کپه کاری، غرق مراتع، احداث آبشخور و عملی کردن پروژه های مکانیکی (عمدتا احداث بند سیمانی) را از اقدامات مدنظر با مشارکت مردم و اداره کل منابع طبیعی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اهالی روستای چسب با روحیه بالا و احساس مسئولیت برنامه های اداره کل را پیگیری کردند، گفت: ما در کنار مردم پروژه صندوق توسعه ملی را در حوزه چسب اجرا می کنیم و هیچ فعالیتی بدون هماهنگی و تصمیم گیری مردم نخواهیم داشت. دانشگاه زنجان در حوزه نظارت و ارزشیابی و تسهیل گری در روند اجرای طرح در کنار اهالی می باشد.

حیدری از اهالی روستای چسب ایجرود نیز  ابراز کرد: امیدواریم با پیگیری مجدانه اداره کل و همراهی مردم زمینه های لازم برای تبدیل روستا به منطقه گردشگری فراهم گردد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست