• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۰۶
  • شناسه خبر: 9952

درخواست تشکیل شورای عالی فرهنگ کار و تولید کشور از رئیس جمهور

پیام ملّت – رئیس بسیج کل اساتید کشور از رئیس جمهور درخواست کرد، برای توسعه روزافزون کشور، شورای عالی فرهنگ کار و تولید با حضور اساتید و کارشناسان این حوزه تشکیل شود. به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، دکتر ...

پیام ملّت رئیس بسیج کل اساتید کشور از رئیس جمهور درخواست کرد، برای توسعه روزافزون کشور، شورای عالی فرهنگ کار و تولید با حضور اساتید و کارشناسان این حوزه تشکیل شود.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، دکتر مجتبی زارعی که در هشتمین یادواره شهید شهریاری در زنجان سخن می گفت، در جمع اساتید بسیجی دانشگاه های استان ، خانواده های شهدا و دانشجویان با تاکید بر بهره بردن دولت از تجربیات و تحقیقات علمی اساتید افزود: متاسفانه با کار و مهارت بیگانه هستیم و باید همچون شهید شهریاری ها علم را به قدرت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه در عصر کنونی باید نظام دانایی را به نظام توانایی تبدیل کنیم، یادآور شد: با بسترهای لازم برای پیشرفت روزافزون کشور را به دور از هرگونه سایت زدگی پیش ببریم.

زارعی نگاه اجتماعی به دانشگاه را در ناظر به مسائل بودن مهم دانست و ادامه داد: در نگاه اجتماعی به دولت نیز شاهد تکیه آنها به جای نفت بر مردم خواهیم بود. اعتقاد داریم باید از نگاه دولت داری، پارلمان داری و دانشگاه داری عبور کنیم.

رئیس بسیج کل اساتید کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر سود بردن از تجربیات شهیدان والامقامی همچون چمران، شهریاری و  نیز شهدای حرم خاطر نشان کرد: باور و اعتقاد به مدافعان حرم بود که باعث شد جنگ را به خارج از مرزهای کشور اسلامی ببریم.

وی با اشاره به دیدگاه های مختلف ناسیونالیست ها، تکنوکرات ها و حتی لیبرال ها در کشور طی دهه های مختلف افزود: این مکاتب اعتقادی به شهید شهریاری ها نداشتند و تاریخ فداکاری و جانفشانی ندارند که بر مبنای آن زنده باشند.

زارعی با بیان اینکه لیبرال ها مفروض را به عنوان یک واقعیت عینی قبول دارند، اضافه کرد: این در شرایطی است که اتکا به آن ها خسارت بار شد و زمان تغییر سازمان کار و سیاست ها از راه رسیده است.

رئیس بسیج کل اساتید کشور با اعلام اینکه تغییر سیاست سازمان کار در ایران در اندیشه های والای شهید شهریاری ها جلوه گری می کند، ادامه داد: با وجود اینکه ایشان در دانشگاه رشد پیدا کرده اند، اما در مسیر تفسیر قرآنی قرار داشتند. اهل فضل و تقوا بود و سلوک و رفتارش مبتنی بر دیانت شکل گرفته بود.

وی با تاکید بر اینکه نباید دلمان را به سی- اف- تی و برجام خوش کنیم، گفت: نباید همچون رضاخان خودمان را وابسته به انگلیسی ها، آلمان ها و حتی آمریکایی ها کنیم، چرا که انقلاب ما اسلامی است و در منطقه ای قرار گرفته ایم که حدفاصل بین چند  قاره قرار گرفته است.

زارعی با اشاره به یاوه گویی های غربی ها درباره فروپاشی اظهار کرد: این سخنان نسنجیده در حالی است که۵۰ درصد نفت دنیا در این منطقه بوده و تنگه هرمز استژاتژیکی ترین نقطه جهان در ایران قرار گرفته است.

رئیس بسیج کل اساتید کشور در تکمیل صحبت هایش افزود: این قبیل کشورها تاریخ فداکاری ندارند و تبیین نشده اند که امثال شهید شهریاری ها یک راه تفکری را روشن کرده اند.

وی با رد دیدگاه روشنفکران درباره تغییر شریعت اسلامی در جامعه بیان کرد: آنها معتقد بودند که اسلام همان مسیحیت، روحانی همان کشیک و مسجد همان کلیسا است. این سخنان به جایی رسید که معتقد بودند، باید نیروهای انقلابی نیز از صحنه ترد شوند.

زارعی درباره دیگاه ناسیونالیست ها افزود: آنها اعتقادی به شهید و شهادت ندارند و زمانی پا به فرار گذاشتند که جوی های آب مملو از سلاح برای دفاع بود و شهدایی همچون جهان آرا را ناپخته می دانستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این مراسم در سخنانی نقش شهدای مدافعان حرم در استقلال و سربلندی نظام اسلامی مهم دانست و گفت: جایگاه این شهدا با عطر حرم درآمیخته است و از این حیث شان و منزلت بالایی دارند.

آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه تا دیروز سنگرهای دفاع از آرمان های نظام اسلامی در جنوب و غرب کشور گسترده شده بود، ادامه داد: امروز این سنگرها در عرق و سوریه جبهه های مقاومت تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه حرم و دفاع از آهن برای ما قداست ویژه ای دارد، بیان کرد: ما ارزش و جایگاه این قداست را می فهمیم و در ارتباط با شهدای حرم نیز باید نگاه این گونه باشد.

امام جمعه زنجان سازماندهی تکفیری ها توسط خود آمریکایی ها متذکر شد: این قبیل اقدام ها در منطقه در راستای ضربه زدن به مملکت اسلامی بود که با هوشیاری راه به جایی نبرد.

وی هزینه مقاومت را عزت و سریلندی و هزینه عقب نشینی را ذلت و خاری اعلام کرد و ادامه داد: یادم نمی رود آن نوجوان۱۶ ساله مدافع حرم را که در جواب علت حضور در سوریه گفت؛ «ما اگر نمی رفتیم، چه بسا آن ها امروز در ایران حضور داشتند و آن گاه شما یقه ما را نمی گرفتید؟!». این عبارت نشان از عزم راسخ و دیدگاه روشن آنها در دفاع از آرمان های اسلامی دارد.

۱۱۰/م

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست