• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۰۸
  • شناسه خبر: 9975

حضور ویلنیست زنجانی در ارکستر معتبر «رتوریک»

پیام ملّت – لیدا ارغوانی فرد، نوازنده نام آشنای ویلن استان زنجان در بین اعضای ارکستر معروف «رتوریک» به رهبری رضا مریوند به اجرای برنامه خواهد پرداخت. وی در گفتگو با «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» گفت: در این ارکس ...

پیام ملّت لیدا ارغوانی فرد، نوازنده نام آشنای ویلن استان زنجان در بین اعضای ارکستر معروف «رتوریک» به رهبری رضا مریوند به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

وی در گفتگو با «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» گفت: در این ارکستر در کنار نوازندگانی از شهرهای تهران، اصفهان، تبریز، کرج و ساوه ۲۵ آذر ماه در تالار وحدت به اجرای برنامه خواهیم پرداخت.

ارغوانی فرد با بیان اینکه عضویت در این ارکستر از طریق آزمون انجام پذیرفت، ادامه داد: این ارکستر کلاسیک در حال حاضر یکی از بهترین ارکسترهای ایران هست که برنامه های مختلفی را اجرا کرده است.

ویلنیست زنجانی با اعلام اینکه این ارکستر دارای نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: بی شک فعالیت این قبیل ارکسترها با حضور نوازندگانی از اقصی نقاط کشور در رشد روزافزون موسیقی کلاسیک تاثیرگذار خواهد بود.

این نوازنده زنجانی در جشنواره های مختلف موسیقی صاحب عنوان شده است

ارکستر «رتوریک» در مهر ماه۱۳۹۲ به سرپرستی و رهبری رضا مریوند با هدف معرفی و شناخت آثار فاخر موسیقی کلاسیک تشکیل شد.

در این راه از همدلی و همکاری اساتید بزرگ و صاحب نظر بهره جسته و در انتخاب قطعات همواره سعی شده تا به گونه ای گزینش صورت گیرد تا علاوه بر جلب نظر افراد متخصص در این حوزه، پیوندی میان شونده عام با این گونه موسیقی بوجود آورد.

در ارکستر رتوریک سعی شده تا در کنار نوازندگان باتجربه با جذب نوازندگان مستعد جوانتر، امکان معرفی و پرورش استعداد های موسیقی را نیز فراهم آورد.
این ارکستر در سال اول فعالیت خویش در سومین جشنواره شمسه به عنوان گروه برگزیده معرفی شد و در اختتامیه این مراسم در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به اجرای قطعاتی از موسیقی کلاسیک پرداخت.

این ارکستر در سکانسی از یک فیلم سینمایی (صله سحر) به کارگردانی فرزین مهدی پور و بازی استاد پرویز پورحسینی شرکت داشته است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست