• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۱۰
  • شناسه خبر: 10008

پروژه کینه ورس ۳ ابهر عملیاتی شد

پیام ملّت – معاون آبخیزداری، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در حوزه سد مخرنی کینه ورس، پروژه آبخیز کینه ورس ۳ با هدف کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش و رسوب، جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و بسته ...

پیام ملّت معاون آبخیزداری، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در حوزه سد مخرنی کینه ورس، پروژه آبخیز کینه ورس ۳ با هدف کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش و رسوب، جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و بسته شدن جاده های مواصلاتی چندین روستا در اثر سیل در دستور کار است.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، جعفر بیات در برنامه مستندسازی پروژه های صندوق توسعه ملی در شهرستان ابهر افزود: تامین آب جهت نهالکاری عرصه تخریب شده معدنی که در مجاورت و پائین دست این بند قرار دارد نیز از دیگر اهداف اجرای پروژه می باشد.

وی با بیان اینکه محل تامین منابع مالی از محل صندوق توسعه ملی می باشد، تصریح کرد: مدت اجرای  ۲ دستگاه بند در قالب یک قرارداد حدودا ۲ ماه بوده است.

هادی نجفی، نماینده پیمانکار پروژه کینه ورس۳ نیز با اشاره به سازه های بکار برده شده جهت جلوگیری از سیلاب و فرسایش خاک اظهار کرد: استفاده از آبهای ذخیره شده در پشت بندها در مزارع و اراضی کشاورزی پائین دست نیز از مزایای اتمام پروژه مربوطه است که طی۲ماه عملیات آن به طول انجامیده است.

بازدید از روستای خوشنام و مستندسازی از مراحل اجرای پروژه ها نیز از دیگر پروژه های  صندوق توسعه ملی بود که معاون آبخیزداری منابع طبیعی در آن منطقه حضور یافت.

بیات با بیان اینکه پروژه آبخیزداری روستای خوشنام ابهر هم طی ۲ ماه به اتمام رسید، عنوان کرد: منابع مالی این پروژه از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است .

وی حفاظت از منابع آب و خاک را از اهداف چندمنظوره اجرای این پروژه اعلام کرد.

اعضای شورای اسلامی روستای خوشنام ابهر نیز ضمن ابراز خرسندی از اجرای پروژه آبخیزداری، سرسبزی باغات، حفاظت  شدن اراضی  روستا در مقابل سیل، کنترل فرسایش خاک را ارمغان اجرای پروژه آبخیزداری در منطقه اعلام و افزود: این پروژه موجب آبادانی بیشتر روستا خواهد شد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست