• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۱۱
  • شناسه خبر: 10020

مطبوعات استان زنجان نیاز به کار پژوهشی دارد

پیام ملّت – معاون فرهنگی و قرآنی، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید بر انجام کار پژوهی در حوزه مطبوعات استان گفت: برای اینکه به بررسی جامع کیفی حوزه مطبوعات استان برسیم، باید تحقیق علمی انجام گیرد. دکتر ابر ...

پیام ملّت معاون فرهنگی و قرآنی، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید بر انجام کار پژوهی در حوزه مطبوعات استان گفت: برای اینکه به بررسی جامع کیفی حوزه مطبوعات استان برسیم، باید تحقیق علمی انجام گیرد.

دکتر ابراهیم قاسمی در بازدید از دفتر نشریه «عصر ملّت» و «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» بیان کرد: اکنون استان زنجان ۷۳ نشریه و پایگاه خبری دارای مجوز فعالیت می کنند که در مقایسه با سایر استان ها به لحاظ کمی مطلوب است.

وی برگزاری چهار دوره جشنواره مطبوعات و پایگاه های خبری در استان را گامی در راستای شناسایی نقاط ضعف و قوت رسانه های استان بیان کرد و ادامه داد: برای نمونه در بخش خبر و طنز نتایج نشان داد که ضعیف عمل کرده ایم و باید برای بهبود این حوزه ها تلاش شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه در قیمت آگهی ها اختلاف نظر وجود ندارد، یادآور شد: در ارزیابی قیمت آگهی ها شفاف سازی شده است، منتها اختلاف در توزیع آگهی به دلیل تعدد مطبوعات همچنان وجود دارد.

 معاون فرهنگی و قرآنی، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان منتشر نشدن منظم برخی نشریات را یکی از چالش های فرهنگ و ارشاد اسلامی در توزیع آگهی ها بیان کرد و افزود: برخی آگهی ها طبق قانون باید در اسرع وقت منتشر شود که در این راستا اولویت با روزنامه خواهد بود و حتی برخی آگهی های شرکت های دولتی باید از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان مشخص منتشر شود و این دست ما را در دادن آگهی به برخی نشریات کوتاه می کند.

وی با تاکید بر رعایت عدالت در نحوه توزیع آگهی ها بیان کرد: در این رابطه با بخشنامه استانداری با پیوست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آگهی های دولتی مقرر شد، اگر دستگاهی به این مهم توجه نکند، ذیحساب آن اداره کل از پرداخت هزینه آن خوددداری کند.

قاسمی از نامه نگاری با دادگستری استان درباره نحوه توزیع آگهی های ثبتی، حصر وراثت و تاسیس شرکت خبر داد و افزود: تلاش بر این است که در این رابطه نیز عدالت در توزیع آگهی ها رعایت شود.

معاون فرهنگی و قرآنی، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگر صحبت هایش با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب که در مهر امسال برگزار شد، گفت: برگزاری این نمایشگاه با حضور ناشران از سراسر کشور مستلزم اعتبار بود که با رایزنی های انجام گرفته با وزارتخانه در زمان و مکان مشخص برگزار شد.

وی با تاکید بر تعامل سازنده با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های هنری و فرهنگی در استان افزود: بی شک بیان نقاط ضعف و قوت در این بخش ها از سوی صاحبان هنر و قلم یاریگر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سیاست ها خواهد بود.

قاسمی افزود: نشست با فعالان فضای مجازی به دلیل گستره وسیعی از اطلاع رسانی در این حوزه یک ضرورت بود و تاکید بر جای کار بیشتر در این حوزه است.

وی فعالیت انجمن های ادبی در استان زنجان را نقطه عطفی برای فعالیت حوزه ادبی اعلام کرد و ادامه داد: این تشکل ها که از سوی علاقمندان به ادبیات تشکل می شود، فرصت مناسبی برای برگزاری کارگاه های ادبی و پرداختن به موضوعات مختلف ادبی است. انجمن ها بازوی توانمند فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری برنامه های ادبی و فرهنگی هستند و از این  فعالیت ها استقبال می کنیم.

 قاسمی در بخش دیگر صحبت هایش به فعالیت چشمگیر ناشران استان اشاره کرد و افزود: فعالیت ناشران استان در سطح ملی و دریافت سفارش از نقاط مختلف کشور را به فال نیک می گیریم. همچنین کتاب های ترجمه منتشر شده ناشران استان نیز از کیفیت بالایی برخوردار است.

به گفته وی، در سال گذشته با هدف حمایت از ناشران ۱۰۵ میلیون تومان کتاب از آنها خریداری شد و امسال نیز این برنامه تداوم داشته است.

این مقام فرهنگی استان توزیع کتاب در کتابخانه ها و بین افراد در مناسبت های مختلف را یادآور شد و ادامه داد: اجرای طرح پائیزه و عیدانه کتاب با اعمال تخفیف ۲۰ درصدی از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بهانه ای برای حمایت از ناشران و کتابفروشان و تشویق به کتابخوانی است.

قاسمی انتشار۱۶۰ عنوان کتاب در ۶ ماهه نخست سال را نشان از رشد و بالندگی حوزه نشر در استان زنجان اعلام کرد و ادامه داد: این در شرایطی است که زمانی در همین استان سالی چند کتاب منتشر می شد و باید از این ظرفیت برای رونق فرهنگ مطالعه بهره مند شویم

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست