• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۱۳
  • شناسه خبر: 10037

وضعیت نگهداری معلولان رضایت بخش نیست

پیام ملّت – رئیس کل دادگستری استان زنجان در بازدید یکی از مرکز توانبخشی زنجان: وضعیت نگهداری معلولان در مراکز توانبخشی رضایت بخش نیست. حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی به مناسبت روز جهانی معلولان با حضور در یکی ...

پیام ملّت رئیس کل دادگستری استان زنجان در بازدید یکی از مرکز توانبخشی زنجان: وضعیت نگهداری معلولان در مراکز توانبخشی رضایت بخش نیست.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی به مناسبت روز جهانی معلولان با حضور در یکی از مرکز توانبخشی معلولین زنجان و بازدید از این مجموعه در دیدار با مدیر کل بهزیستی استان و کارکنان این مرکز ضمن تشکر از تلاشهای صورت گرفته در این مرکز گفت: خدمت به این افراد باقیات و صالحات می باشد و ما مسئولان بایستی در جهت حل مشکلات این افراد تلاش مضاعف کنیم و زمینه را برای خدمات زیبنده به یک انسان فراهم نماییم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: کار شما متفاوت تر از کار و فعالیت سایر مجموعه هاست ،چرا که با افرادی که از معلولیت رنج می برند کار می کنید، با توجه به وضعیت موجود ، وضعیت این مجموعه بسیار ناراحت کننده است، این وضعیت زیبنده ی یک حکومت اسلامی و استانی که شهرتش شهر کریمان است نیست.

وی خاطر نشان کرد : این تکلیف و وظیفه حکومت است محل و امکانات مناسب را برای این گونه افراد فراهم کند تا آنها به غیر از مشکلی که دارند درد و رنج دیگری نداشته باشند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد: بنده از اداره کل بهزیستی استان توقع نگهداری این افراد در این شرایط کنونی تأسف بار را نداشتم و بعنوان مسئول دستگاه قضایی استان آمادگی کامل جهت رسیدگی ، حل مسائل و مشکلات این افراد را دارم و به شهرداری تاکید می کنم جهت حل مشکل اقامتی این افراد یک محل مناسب و در شان یک انسان فراهم نماید و در اسرع وقت در اختیارشان قرار دهد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در ادامه افزود: این افراد هیچ پناهی ندارند و پناه آنها مسئولین است و لذا تکلیف همه ماست تا در کمترین زمان ممکن نسبت به حل مشکلات این عزیزان قدمهای محکمی بر داریم.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی تاکید کرد: با توجه به اینکه معلولیت برای این افراد به یک محدویت تبدیل شده است و ما مسولان وظیفه و تکلیف شرعی و قانونی داریم در جهت حل مشکلات این افراد ناتوان و نیازمند قدمهای موثری برداریم.

در پایان این بازدید رئیس کل دادگستری استان با توجه به وضعیت نامناسب محل بازدید و اسکان نامناسب معلولین به مدیر کل اداره بهزیستی استان دستور داد تا در اسرع وقت نسبت به جابجایی افراد به مکان مناسب اقدام نماید.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست