• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۱۴
  • شناسه خبر: 10059

سرانه پرداختی به معلولان ۳.۵ برابر افزایش یافت

پیام ملّت – مقام عالی استان زنجان گفت: دولت، برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به معلولان، سرانه پرداختی به این قشر را ۳.۵ برابر افزایش داده است. فتح‌اله حقیقی در مراسم گرامیداشت معلولان با اشاره به این که برای رعایت حقوق ...

پیام ملّت مقام عالی استان زنجان گفت: دولت، برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به معلولان، سرانه پرداختی به این قشر را ۳.۵ برابر افزایش داده است.

فتح‌اله حقیقی در مراسم گرامیداشت معلولان با اشاره به این که برای رعایت حقوق معلولان در جامعه باید به چند نکته توجه شود، اظهار کرد: وقتی نفس ناطق و روح انسان، والا و بزرگ باشد هیچ باکی از معلولیت ندارد چرا که زنان و مردان بسیار بزرگ و موثری در دنیا وجود دارند که علیرغم برخی ناتوانی‌ها، در زمینه های مختلف از قبیل هنر، آثار و خدمات بی نظیری به دنیا ارائه کرده اند و جایگاه آن‌ها تدریس می‌شود.
وی با تاکید بر این که باید پذیرفت که روح بسیار بلندی در پشت ناتوانی جسمی و ذهنی معلولین، نهفته است، خاطرنشان کرد: اگر روح بلند معلولان، وجود نداشت هیچ‌گاه افتخارات هنرمندان، ورزشکاران و مدال‌آوران معلول، اتفاق نمی‌افتاد.
حقیقی، تصریح کرد: جامعه باید بپذیرد که معلولین نیز مانند افراد سالم از حقوق شهروندی برخوردار هستند و باید فرصت برابر جهت استفاده از ظرفیت معلولین در جامعه فراهم شود.
این مقام مسئول با بیان این که نگاه ترحّم‌آمیز به معلولhن، موجب هدررفت ظرفیت والای آن‌ها می‌شود، ادامه داد: معلولین، نیازی به نگاه ترحّم‌آمیز ندارند و به جای این کار باید حقوق آن‌ها در جامعه رعایت شود.
استاندار زنجان، یادآور شد: حضور و مشارکت معلولین در اجتماع به‌ واسطه جهش فوق‌العاده و بلوغ زودرس فناوری اطلاعات نسبت به گذشته، بیشتر شده و اگر جامعه و مدیران به این نکته، باور داشته باشند اقدامات و خدمات بسیاری می‌توان برای معلولین انجام داد.
وی با اشاره به اینکه ماده ۲۹ قانون اساسی مربوط به جامعه معلولhن است که باید اجرا شود، افزود: بهینه‌سازی، بازسازی و مناسب‌سازی اماکن و فضاهای شهری، فراهن نمودن امکانات در ادارات و تجهیز وسایل حمل‌ونقل در راستای اجرای این قانون می باشد.
حقیقی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی مناسب و خدمت به جامعه معلولhن، تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود تا معلولین بتوانند از امکانات حداقلی که برای آن‌ها فراهم شده حداکثر استفاده را داشته باشند.

۱۱۰/r

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست