• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۱۵
  • شناسه خبر: 10080

پذیرش دانشجویان خارجی میسر شده است

پیام ملّت – رئیس دانشگاه تحصیلات‌ تکمیلی علوم‌پایه زنجان گفت: شرایط برای پذیرش دانشجویان خارجی میسر شده است. به گزارش ایسنا، بابک کریمی در حاشیه حضور سرپرست اداره‌کل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان و ...

پیام ملّت رئیس دانشگاه تحصیلات‌ تکمیلی علوم‌پایه زنجان گفت: شرایط برای پذیرش دانشجویان خارجی میسر شده است.

به گزارش ایسنا، بابک کریمی در حاشیه حضور سرپرست اداره‌کل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه تحصیلات‌ تکمیلی علوم‌ پایه زنجان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بین‌المللی شدن دانشگاه قبل از این‌ که در سطح وزارت علوم مطرح شود، در دانشگاه تحصیلات‌ تکمیلی مطرح شده بود و در واقع صبغه دانشگاه به گونه‌ای است که سال‌های سال، اعضای هیئت‌ علمی در حوزه روابط بین‌الملل و تحقیقات مشترک بین‌المللی فعالیت داشته‌اند، از این‌رو صبغه دانشگاه به سال‌های پیش و حتی زمان بدو تاسیس دانشگاه برمی‌گردد.

وی ادامه داد: بعد از این‌که وزارت علوم در این رابطه اعلام آمادگی کرد و برای بین‌المللی شدن بیشتر دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی‌هایی در نظر گرفت، دانشگاه تحصیلات‌ تکمیلی علوم‌پایه زنجان تلاش کرد که اقدامات منتج به بین‌المللی شدن را تا حدودی تسریع کرده و مقدماتی را برای دسترسی به این مهم فراهم کند. اعزام هیئتی از دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان به دانشگاه اقلیم کردستان از جمله این اقدامات بود و زمینه‌ای را فراهم کرد که ۱۲ نفر از دانشجویان متقاضی برای گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم‌پایه زنجان پذیرفته شوند.

کریمی با اشاره به این‌که این دانشجویان، تحصیلات خود را از سال آینده شروع می‌کنند، افزود: در همین راستا و برای این‌که میزبان دانشجویان خارجی باشیم، زیرساخت‌های خوابگاهی و تحقیقاتی دانشگاه را بهبود بخشیده‌ایم. همچنین در حوزه روابط بین‌الملل، تسهیلات ویژه‌ای برای برگزاری سمینارهای خارجی، با حضور شرکت‌کننده‌های خارجی در نظر گرفته‌ایم و مقرر است که کارگاه‌های آموزشی با حضور شرکت‌کننده‌های خارجی برگزار شود.

رئیس  دانشگاه تحصیلات‌ تکمیلی علوم‌پایه زنجان، از افزایش تعداد فرصت‌های مطالعاتی و بودجه مطالعاتی برای اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه خبر داد و افزود: ۴ درصد از اعضای هیات‌ علمی برای گذراندن فرصت مطالعاتی به خارج از کشور رفته‌اند و در جهت سفر اعضای هیئت‌ علمی طی فصل تابستان برای فرصت‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت، تسهیلات ویژه فراهم شده است. البته این روند از گذشته در دانشگاه مرسوم بود ولی بودجه سفرها افزایش یافته است.

وی یادآور شد: با تعاملی که با اداره‌کل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم داریم، سعی بر این است که از این به بعد پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه تحصیلات‌ تکمیلی تسهیل شود، طوری که ظرف سه سال آینده حداقل ۱۰ درصد از دانشجویان دانشگاه تحصیلات‌ تکمیلی خارجی باشند. در حال حاضر ۱۱۰۰ دانشجو داریم و تلاش می‌کنیم که حدود ۱۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

کریمی خاطرنشان کرد: برای گرفتن اعضای هیئت‌ علمی خارجی، باید زیرساخت‌های حقوقی و دستمزدی تغییر کند و این تغییر، کار چندان ساده‌ای نیست. چنین موضوعی زمانی میسر می‌شود که استاندارد دستمزد اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه با استانداردهای موجود در سطح بین‌المللی یکسان‌سازی شود.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست