• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۱۷
  • شناسه خبر: 10078

کاهش سالانه ۱/۵ متری آب های زیرزمینی در دشت ابهر

پیام ملّت – کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی استان زنجان گفت: سالانه یک تا یک و نیم متر افت آب های زیرزمینی را در دشت ابهر داریم. رضا مکاریان در گفتگو با «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» با ارائه گزارشی از میزان بارند ...

پیام ملّت کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی استان زنجان گفت: سالانه یک تا یک و نیم متر افت آب های زیرزمینی را در دشت ابهر داریم.

رضا مکاریان در گفتگو با «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» با ارائه گزارشی از میزان بارندگی، تزریق آب در چاه ها و چشمه ها در منطقه خراسانلو افزود: تلاش می کنیم با تقویت آب های زیر مینی و آبهای چاه و چشمه ها مشکل آب را در این منطقه کاهش دهیم.

کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی استان زنجان خراسانلو، خوشنام، کینه ورس ۱ و ۲ و دولت آباد را از حوزه های آبخیز ابهر جهت اجرای پروژه های صندوق توسعه ملی اعلام کرد و گفت: در مجموع در این ۵ حوزه پیشرفت فیزیکی از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد گزارش شده است.

وی ادامه داد: این پروژه جهت کنترل سیلاب و رواناب های سطحی فصول بهار و زمستان عملیاتی گردیده است.

مکاریان با اشاره به سهم ۱۳ میلیارد تومانی استان زنجان جهت اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اضافه کرد: از این میزان ۵ میلیارد تومان جهت اجرای پروژه های یاد شده به ابهر اختصاص یافت.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست