• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۲۰
  • شناسه خبر: 10161

خطر تخریب بیخ گوش مجموعه جهانی شوشتر

پیام ملّت – براساس شواهد و گزارش‌های میدانی، مجموعه جهانی آبشارها و آسیاب‎های آبی شوشتر در آینده‎ای نه ‎چندان دور و با توجه به بارندگی‎های این فصل از سال دچار آسیب خواهد شد. مسوول دفتر فنی سازمان برنامه و بودجه خوز ...

پیام ملّتبراساس شواهد و گزارش‌های میدانی، مجموعه جهانی آبشارها و آسیاب‎های آبی شوشتر در آینده‎ای نه ‎چندان دور و با توجه به بارندگی‎های این فصل از سال دچار آسیب خواهد شد.
مسوول دفتر فنی سازمان برنامه و بودجه خوزستان با اشاره به خطراتی که دیواره غربی آسیاب‎ها و آبشارهای شوشتر را تهدید می‎کند، به تسنیم گفت: « در این‌ خصوص باید از مشاوران فنی و متخصص به منظور بررسی چگونگی مرمت و استحکام‎بخشی دیواره و رفع مشکلات پیش‎رو استفاده کرد.»
ظاهری افزود: «از جمله موارد خطرآفرین می‎توان به نشتی برخی از انشعابات زیرزمینی آب شهری اشاره کرد که تاکنون با نفوذ در بدنه دیواره باعث ریزش بخش‎هایی از آن شده است.
این مشکلات و آسیب‎های وارده بر این اثر ارزشمند و تاریخی اگر مورد توجه قرار نگیرد در آینده‎ای نه‎ چندان دور باعث آسیب ‎رسانی بیشتر به دیواره خواهد شد؛ بنابراین باید از خطراتی که گردشگران و شهروندان مجاور این اثر را تهدید می‎کند جلوگیری به‌عمل آید.»
۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست