• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۲۱
  • شناسه خبر: 10181

فرهنگسازی، راه پیشگیری از آسیب ای اجتماعی است

پیام ملّت – مقام عالی اجرایی استان، راه پیشگیری و مقابله با بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد را فرهنگسازی مناسب عنوان کرد. به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، فتح اله حقیقی در جلسه شورای اجتما ...

پیام ملّت مقام عالی اجرایی استان، راه پیشگیری و مقابله با بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد را فرهنگسازی مناسب عنوان کرد.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، فتح اله حقیقی در جلسه شورای اجتماعی استان در این باره گفت: راه مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تنها تکیه بر اعتبارات دولتی و یا استفاده از توان نیروهای امنیتی و قضایی نیست، بلکه باید فرهنگسازی مناسب و نهادینه کردن ارزش ها با اعتقاد و ایمان کامل به اجرای طرح های عملیاتی بپردازیم.

وی بالا بودن سرانه مطالعه در استان زنجان و وجود سرمایه های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد فعال در استان زنجان را از ثروت های مهم در این استان برشمرد و تصریح کرد: باید از توان این سرمایه های اجتماعی که بدلیل ویژگی های هویتی خاص خود، بهترین تصمیم سازان در کنار مدیران هستند به نحو شایسته ای استفاده نمود.

به گفته وی، فعالان سمن ها، افرادی خوش فکر و بدون وابستگی های سیاسی و اقتصادی هستند که بدون هیچ توقع و چشم‌داشتی به ارائه مشاوره های مهم می پردازند لذا باید از این ظرفیت استفاده کرد.

استاندار زنجان با تاکید بر مشخص نمودن موضوعات خاص برای فعالیت حوزه اجتماعی، پرهیز از موازی کاری دستگاه های اجرایی، ارتقاء سرانه ورزشی در استان، اجرای طرح حمایت از تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت در یکی از شهرستان های محروم استان، فعال‌تر نمودن اتاق‌های فکر و هیئت‌های اندیشه ورز در استان و راه اندازی خانه جوان تا پایان امسال در تمامی شهرستان ها از سایر تاکیدات مهم استاندار زنجان به اعضای شورای اجتماعی بود.

حقیقی با اشاره به اینکه باید با استفاده از فناوری های نوین، موضوعات و شاخص های کیفی را بصورت کمی بیان و بررسی نماییم، اظهار کرد: درخصوص موضوعات حوزه اجتماعی نیز با بهره گیری از علم آمار و تعاریف صحیح از مسائل اجتماعی باید اطلاعات درست را بصورت کمی تحلیل و ارزیابی کرد.

وی به ویژگی های شاخص استان زنجان نظیر؛ برخورداری از هیئات مذهبی فعال، سازمان های مردم نهاد و اقدامات مذهبی که الگوی سایر استان ها می باشد، اشاره کرد و با بیان اینکه استان زنجان در زمینه اعتیاد، یکی از پاک ترین استان های کشور به شمار می آید، افزود: در چنین استانی انتظار می رود که آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، خشونت و طلاق در سطح پایینی قرار گیرد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست