• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۲۸
  • شناسه خبر: 10259

رشد ۳۴ درصدی ایران در تعداد مقالات ISI

پیام ملّت – رئیس دانشگاه زنجان گفت: در ۵ سال گذشته، ایران در تعداد مقالات ثبت شده در پایگاه ISI  رشدی ۳۴ درصدی داشته است. دکتر محسن نجفیان  با تاکید بر این‌که باید بتوانیم در جهت فعال کردن جامعه برای تمرکز بر ابعاد ...

پیام ملّت رئیس دانشگاه زنجان گفت: در ۵ سال گذشته، ایران در تعداد مقالات ثبت شده در پایگاه ISI  رشدی ۳۴ درصدی داشته است.

دکتر محسن نجفیان  با تاکید بر این‌که باید بتوانیم در جهت فعال کردن جامعه برای تمرکز بر ابعاد مختلف مساله پژوهش و فناوری، همچنین توانمندسازی حوزه پژوهش و ترویج فرهنگ پژوهش گام‌های بلندی برداریم،ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها وضعیت رشد علمی کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم درخور توجه است و در سال ۲۰۱۷ میان ۲۵ کشور برتر تولیدکننده علم دنیا، با ۸.۹ درصد رتبه اول را کسب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به رشد علمی در دهه اخیر، رقبای فعلی علمی کشور ما، کشورهای توسعه یافته در علم و فناوری هستند و  ایران از گردونه کشورهای کمتر توسعه یافته که روزی رقیب محسوب می‌شدند، خارج شده و میان مدعیان اصلی علم و فناوری به رقابت می‌پردازد.

نجفیان خاطرنشان کرد: تعداد مقالات ثبت شده در پایگاه ISI  در سال ۲۰۱۲ برابر با ۳۰ هزار و ۹۴۷ مدرک بود و طی سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ترتیب به ۴۷ هزار و ۸۹۸ و ۵۲ هزار و ۱۳۶ مدرک افزایش یافت. این ارقام نشان می‌دهد که طی پنج سال گذشته، رشد ما برابر با ۳۴ درصد بوده است.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست