• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۲۹
  • شناسه خبر: 10282

اجرا نشدن طرح های مصوب و مشکلات سد راه/افزایش ۳۵ درصدی صادرات استان

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت: اجرای نشدن طرح های مصوب، مشکلات و موانعی را بر سر راه پیشبرد مطلوب کارها و توسعه ایجاد می کند. به گزارش «پابگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت »، فتح الله حقیقی در جلسه شورای گفت و گو ...

پیام ملّت استاندار زنجان گفت: اجرای نشدن طرح های مصوب، مشکلات و موانعی را بر سر راه پیشبرد مطلوب کارها و توسعه ایجاد می کند.

به گزارش «پابگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت »، فتح الله حقیقی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: اجرای نشدن طرح های مصوب، مشکلات و موانعی را بر سر راه پیشبرد مطلوب کارها و توسعه ایجاد می کند.
وی ادامه داد: اجرایی شدن مصوبات جلسات انگیزه ای بیشتر در پیگیری رفع موانع پیشبرد و انجام بهتر کارها ایجاد می کند که این موضوع باید جدی گرفته شود.
حقیقی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی در این جلسات مسائل مطرح شده را معطوف به حوزه استانی نکند، بلکه می تواند در سطح کشوری و حتی برای برون رفت از شرایط کنونی پیشنهادهای اثرگذار ارائه کند تا با تحلیل بیشتری به دولت نیز ارائه شود،افزود: برخی مدیران تمایلی به خطرپذیری ندارند و آن را عمل بیهوده قلمداد می کنند، در حالی که برای تسریع در رفع مشکلات بخش خصوصی باید به صورت جمعی نسبت به این کار اقدام کرد.

صادرات ۷۰ درصدی فلزات رنگین

همچنین حمید احمدی، مدیرکل گمرک استان زنجان با اعلام اینکه ۷۰ درصد صادرات استان مربوط به شمش فلزات رنگین است، گفت: صادرات این استان در هشت ماهه اول امسال ۳۵ درصد افزایش داشته، به طوری که از بیش از ۲۰۶ میلیون دلار در هشت ماهه سال گذشته به ۲۸۰ میلیون دلار رسیده است.

به گفته وی، عمده صادرات استان مربوط به شمش فلزات است و صادرات این نوع کالا از محل واردات از طریق ورود موقت‌ بود که سبب تاخیر و معطل شدن صادرات شد.

احمدی ادامه داد: واردات در هشت ماهه ابتدایی امسال ۱۶ درصد کاهش داشته، به طوری که میزان واردات از بیش از ۲۲۵ میلیون دلار سال قبل به بیش از ۱۸۹ میلیون دلار رسیده است. همچنین واردات نیز به لحاظ وزنی ۳۳ درصد افزایش داشته است. ماشین‌آلات و مواد اولیه خط تولید کالاهای وارداتی به استان هستند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست