• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۲۹
  • شناسه خبر: 10299

افزایش تراز دریاچه ارومیه

پیام ملّت – مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه از افزایش ۱۶ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. ‌فرهاد سرخوش در گفتگو با آنا، با اشاره به افزایش ۱۶ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه نس ...

پیام ملّت مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه از افزایش ۱۶ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

‌فرهاد سرخوش در گفتگو با آنا، با اشاره به افزایش ۱۶ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته اظهار کرد:  در نخستین مرحله ۹۲ میلیون مترمکعب آب از سدهای سلماس، سد شهرچای، سد زولا و مهاباد به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است و این اقدام در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی یادآور شد: بارندگی‌های اخیر در این قسمت نیز در افزایش حجم آب دریاچه مؤثر بوده است و البته وضعیت حجم آب سدها نیز مناسب است؛ همچنین آغاز مرحله دوم رهاسازی آب نیز از بهمن ماه و پس از تعیین مصارف و منابع انجام خواهد شد و در صورتی که میزان بارش ادامه داشته باشد، مرحله سوم نیز در فرودین سال آینده صورت می‌گیرد.

وی در مورد تخصیص اعتبارات لازم برای دریاچه ارومیه نیز گفت:  ابلاغ اعتباری معادل ۵۰۰ میلیارد تومان برای ستاد احیای دریاچه ارومیه صورت گرفته است، اما هنوز از سوی سازمان برنامه و بودجه محقق نشده و امیدواریم به زودی شاهد تخصیص اعتبارات باشیم.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست