• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۰-۰۲
  • شناسه خبر: 10344

تغییر نام شرکت صنایع پتروشیمی زنجان، رسمیت یافت

پیام ملّت – یک ماه پس از نخستین گشایش اعتبار اسنادی به اسم شرکت صنایع پتروشیمی زنجان، مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت، با تغییر نام این شرکت، بر اساس پیشنهاد هیئت مدیره موافقت کرد و پس از تایید اداره ثبت شرکت‌ها و ا ...

پیام ملّت یک ماه پس از نخستین گشایش اعتبار اسنادی به اسم شرکت صنایع پتروشیمی زنجان، مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت، با تغییر نام این شرکت، بر اساس پیشنهاد هیئت مدیره موافقت کرد و پس از تایید اداره ثبت شرکت‌ها و اتمام مراحل اداری، نام جدید شرکت رسمیت یافت و اعلام شد.

به نقل از روابط‌ عمومی شرکت پتروشیمی زنجان، مدیر عامل این شرکت در این‌باره گفت: « پس از حدود ۴ سال پیگیری سخت و مستمر، بالاخره در میانه ماه گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و آورده سهام‌داران، نخستین گشایش اعتبار اسنادی با عاملیت بانک ملی به مبلغ ۱۵۶ میلیون یورو صورت گرفت و همزمان، نخستین محموله تجهیزات سنگین طراحی و ساخته شده در آلمان، به سمت ایران بارگیری شد و اکنون به بندرعباس رسیده است.»

محمدرضا مدیری با اشاره به این‌که «این فصل جدید در شروع ساخت پتروشیمی زنجان، با موج جدید تحریم‌های ظالمانه و خروج آمریکا از برجام مصادف شد»، اضافه کرد: برای کاستن از عوارض این تحریم‌ها و با توجه به حساسیت روی فعالیت‌های پتروشیمیایی، هیئت‌مدیره تصمیم گرفت برای رفع موانع احتمالی در خرید باقی تجهیزات ساخت‌ خارج، بر موضوع تولید کود اوره به عنوان محصول اصلی پتروشیمی زنجان و نیز توسعه شهرک‌های تخصصی پایین‌دستی پتروشیمی و عمومی برای کودهای تخصصی لازم جهت توسعه کشاورزی، در نام جدید انتخابی شرکت تاکید کند.

وی افزود: هیئت مدیره با پیشنهاد ۱۰ اسم، مجوز برگزاری مجمع فوق‌العاده را از سازمان بورس دریافت کرد و این مجمع یازدهم آذرماه جاری در زنجان برگزار شد. در پی آن بر اساس پیشنهاد و رأی سهام‌داران حاضر در مجمع، به ترتیب ۱۰ اسم به اداره ثبت شرکت‌ها برای تایید نهایی ارسال شد که در نهایت «شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان» تصویب و به ثبت رسید.

مدیر عامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان (پتروشیمی زنجان سابق) با یادآوری این‌که یک واحد پتروشیمی در حال ساخت نیز در سنوات گذشته به همین منظور، نام خود را تغییر داد، افزود: پتروشیمی زنجان برای تولید سالیانه یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن کود اوره طراحی شده و با رفع مشکل تامین منابع مالی، اینک در مرحله بدون بازگشت قرار گرفته و فعالیت‌های مقدماتی خود را مجددا آغاز کرده است.

مدیری افزود: شروع عملیات اجرایی بدون اطمینان از رفع موانع جدی تامین منابع مالی، خطای بزرگی بود که برخلاف مدیران سابق شرکت، ما از تکرار آن خودداری و همه نیروی خود را در راستای به‌روزرسانی طرح و تامین مالی آن مصروف کردیم و اینک در سال‌جاری، عملیات اجرایی احیا می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست