• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۰-۰۳
  • شناسه خبر: 10359

افتتاح تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره در دهه فجر

پیام ملّت – مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: این شرکت در تلاش است، تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره را به عنوان یکی از طرح های بزرگ آبرسانی در استان زنجان که با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است را ...

پیام ملّت مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: این شرکت در تلاش است، تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره را به عنوان یکی از طرح های بزرگ آبرسانی در استان زنجان که با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است را در صورت مساعد بودن آب و هوا در دهه فجر سال جاری به بهره برداری رساند.

علیرضا جزء قاسمی اظهار کرد: برای اجرای طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است که تا کنون از این میزان ۵۸ درصد محقق شده است.

وی افزود: این پروژه شامل بخش هایی همچون: مطالعات، احداث تصفیه خانه، خطوط انتقال و جمع آوری چاه ها و احداث مخازن است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در این طرح ۱۲ میلیون متر مکعب آب شرب برای شهرهای ابهر و خرمدره از سد کینه ورس تامین و تصفیه خواهد شد که با اجرای این طرح اتکای تامین منابع آب این دو شهر از محل منابع زیر زمینی کاهش خواهد یافت.

جزء قاسمی عنوان کرد: با توجه به مشکلات تامین آب شرب شهرهای مذکور و افت بالای سطح آب های زیر زمینی در این منطقه ، رفع این مشکل در اولویت کاری شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت و کار احداث تصفیه خانه آب این شهر ها در مساحتی به وسعت بیش از ۹ هکتار آغاز شد.

وی اضافه کرد: این طرح شامل احداث تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره با ظرفیت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه ، خطوط انتقال و جمع آوری آب به طول بیش از ۵۸ کیلومتر و احداث ۵ باب مخزن به حجم ۲۳ هزار متر مکعب می باشد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان افزود: با بهره برداری از طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره نزدیک به ۶۰ هزار مشترک در این شهرها با جمعیتی بالغ بر ۲۱۹ هزار نفر از نعمت آب سالم ، بهداشتی و پایدار بهره مند خواهند شد.

جزء قاسمی خاطر نشان ساخت: با پیش بینی های انجام پذیرفته در افق چشم انداز ۱۴۱۵ این طرح جمعیت تحت پوشش تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرمده به ۲۴۱ هزار نفر افزایش می یابد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست