• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۰-۰۳
  • شناسه خبر: 10384

دانشگاه آزاد اسلامی به تغییر رویکردها نیاز دارد/ کاهش ۴۰درصدی دانشجویان در زنجان

پیام ملّت – سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت : تغییر رویکردهای مدیریتی با توجه به تغییر در مولفه پذیرش دانشجو در شرایط کنونی کشور یک ضرورت محسوب میگردد و اعتقاد دارم در این شرایط همکاری و تعامل سه ضلع است ...

پیام ملّت – سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت : تغییر رویکردهای مدیریتی با توجه به تغییر در مولفه پذیرش دانشجو در شرایط کنونی کشور یک ضرورت محسوب میگردد و اعتقاد دارم در این شرایط همکاری و تعامل سه ضلع استاد،دانشجو و کارکنان مهم و ضروری می باشد.

به گزارش خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» ، دکترعلیرضا فیروزفر در آئین معارفه خود به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان افزود : فلسفه وجودی همه چیز در دانشگاه ، دانشجو است، در واقع دانشجو موتور محرک دانشگاه بوده و این قشر پویایی، مطالبه گری و آرمانگرایی را همیشه با خود داشته باشد.

وی اضافه کرد : نقش دانشجو در حرکت کشور به سمت توسعه و بالندگی مهم و حیاتی می باشد. تشکل های دانشجویی نقش کلیدی در جریان سازی دانشجویی دارند و نباید تحت تاثیر جریان های سیاسی قدرت طلب باشند . سیاست از دل دانشگاه باید برخیزد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت : دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان به دلیل برخوردار بودن از پشتوانه علمی قوی و پتانسیل های ارزشمند انسانی می تواند یکی از پایگاه های توسعه موزون استان زنجان قلمداد گردد.

وی تصریح کرد : دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان نیازمند توسعه متوازن است و این امر در مسیر مطالعات و آمایش منطقه ای و نیازسنجی درباره رشته های جدید علمی باید مورد توجه قرار بگیرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در برهه‌ای از زمان حدود ۴۰درصد جمعیت دانشجویان این واحد دانشگاهی کاهش یافته است گفت : جمعیت دانشجویی واحد زنجان از سال ۱۳۹۳ تا کنون از ۱۴ هزار دانشجو به ۸ هزار دانشجو کاهش پیدا کرده است و این روند امکان دارد ادامه یابد و لذا باید رویکرد دانشگاه در تامین منابع تغییر یابد.

وی خاطر نشان کرد: عوامل مختلفی چون هرم سنی و ایجاد مؤسسات آموزش عالی موازی از جمله عوامل کاهش جمعیت دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان مدارس سما را فرصت مغتنمی برای فعالیت دانشگاه آزاداسلامی در بستر آموزش و پرورش خواند و تاکید کرد: می‌توان با این اقدام امکان آموزش از مهدکودک تا مقطع دکترای تخصصی را فراهم کرد.

فیروزفر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خرداد ۱۳۹۷ در دیدار با دانشجویان تصریح کرد : احساس هویت اثرگذار یک مولفه در حرکت های دانشجویی است. این مولفه باعث می شود دانشجو انگیزه مطالبه گری داشته و آرمان خواهی خود را همیشه حفظ کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست