• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۰-۰۵
  • شناسه خبر: 10438

افزایش مصرف قلیان در استان زنجان/نگاه روشن خانواده ها به مساله سلامت فرزندان

پیام ملّت – رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اعلام اینکه استان زنجان در استعمال دخانیات وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: متاسفانه شاهد افزایش استعمال قلیان این استان هستیم. دکتر پرویز قزلباش ...

پیام ملّت رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اعلام اینکه استان زنجان در استعمال دخانیات وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: متاسفانه شاهد افزایش استعمال قلیان این استان هستیم.

دکتر پرویز قزلباش در گفتگو با «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» افزود: مصرف سیگار بین آقایان و بانوان ۲۱ به یک است و این آمار درباره قلیان از هر۲/۵  مرد، ۲ زن قلیان مصرف می‌کنند.

وی افزایش نقاط مصرف قلیان در استان را چشمگیر اعلام کرد و یادآور شد: در مصرف نمک نیز وضعیت استان زنجان مناسب نیست و حتی جوانان این استان نمک بیشتری مصرف می‌کنند.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، مردم استان درباره سرطان نگرانی‌هایی دارند و آمار نشان می‌دهد که زنجان در مجموع پایین‌تر از میانگین کشوری است و در سرطان معده جزو رده‌ های اول هستیم.
قزلباش ادامه داد: تغذیه نامناسب، مصرف نمک، استفاده از چای داغ و غذای داغ از دلایل بالا بودن سرطان معده در استان است. در این رده سنی مصرف میوه و سبزی در استان مناسب است و در مصرف صحیح ماهی وضعیت خوبی نداریم.

وی بر لزوم نگاه روشن خانواده ها به مساله مصرف سیگار و قلیان تاکید کرد و افزود: هر چقدر خانواده ها مسائل مربوط به فرزندان خود را در مصرف این قبیل مواد کنترل و زیرنظر داشته باشند در ساختن جامعه سالم و نسل آینده پویا موفق خواهیم بود. به هر حال خانواده ها رکن تاثیرگذار در شکل گیری اجتماع هستند که توجه به آن ها بسیار مهم است.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست