• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۰-۰۸
  • شناسه خبر: 10448

سازش قطعی بین ۲۶۳ زوج متقاضی طلاق در سال جاری

پیام ملّت – ردیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: طی امسال، ۲۶۳ زوج متقاضی طلاق، با سازش قطعی به زندگی مشترک خود ادامه دادند. محمد محمدی‌قیداری با اشاره به این‌ که طی امسال تاکنون، ۱۶۷۱ مورد خدمات حقوقی به زوجین متقاضی ...

پیام ملّت ردیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: طی امسال، ۲۶۳ زوج متقاضی طلاق، با سازش قطعی به زندگی مشترک خود ادامه دادند.

محمد محمدی‌قیداری با اشاره به این‌ که طی امسال تاکنون، ۱۶۷۱ مورد خدمات حقوقی به زوجین متقاضی طلاق ارائه شده است، اظهار کرد: در راستای کاهش و کنترل آسيب‌های اجتماعی به صورت مستقيم و غيرمستقيم در سطوح مختلف، قوانين مورد توجه قرار گرفته شده است؛ در واقع امروزه رویکردهای متعددی برای کمک به زوجین در به حداقل رساندن خطر طلاق و دستیابی به روابط رضایت‌بخش بلندمدت و سالم ایجاد شده است و رویکردهای پیشگیرانه بیشتر مورد توجه محققان زوج‌درمانی و خانواده‌درمانی قرار دارد.

این مسئول با تاکید بر لزوم حفظ انسجام خانواده برای افزایش سطح سلامت روان، ادامه داد: کاهش طلاق، شناسایی و کمک به حل مسایل خانوادگی، همچنین حفظ تعادل عاطفی و روانی از مهم‌ترین وظایف کارشناسان و روانشناسان مرکز مداخله در بحران‌های اجتماعی و فردی بهزیستی محسوب می‌شود . در این راستا طی امسال، ۲۰۳۵ زوج زنجانی متقاضی طلاق از شعبات خانواده دادگستری به مراکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق ارجاع شده‌اند.

وی افزود: طبق ماده ۸۰ سند ششم توسعه، دولت مکلف است ۲۵ درصد از میزان طلاق ها را بکاهد. در همین راستا، خدمات مراکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق به منظور ایجاد صلح و سازش به زوجین متقاضی طلاق ارائه می‌شود. با توجه به آسیب‌های اجتماعی، پیامدهای طلاق و آثار سویی که طلاق بر سلامت روانی و عاطفی افراد خانواده، علی‌الخصوص کودکان دارد، باید تدابیر لازم برای حفظ و انسجام خانواده به کار گرفته شود.

محمدی‌قیداری یادآور شد: طلاق و فروپاشی خانواده ضمن بر هم زدن تعادل روانی و عاطفی افراد خانواده و جامعه، منجر به بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند فحشا، انحرفات جنسی، خودکشی، فرار از منزل، سرقت، اعتیاد و تکدی‌گری می‌شود.

به گزارش ایسنا، درحال حاضر پنج خودروی خدمات سیار در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده آماده ارایه خدمات و مداخله در بحران و کمک به افراد آسیب‌دیده اجتماعی است.

۱۱۰/ق

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست