• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۰-۱۱
  • شناسه خبر: 10519

تولید ۲۰ گونه جنگلی در نهالستان کوشکن زنجان

پیام ملّت – رئیس اداره جنگلکاری استان از تولید ۲۰ گونه جنگلی در نهالستان کوشکن زنجان خبر داد و گفت: در طول سال گونه های مختلف نهال بهاره و پاییزه در نهالستان با هدف ارتقاء سرانه جنگل و توسعه فضاهای سبز شهری و روستا ...

پیام ملّت رئیس اداره جنگلکاری استان از تولید ۲۰ گونه جنگلی در نهالستان کوشکن زنجان خبر داد و گفت: در طول سال گونه های مختلف نهال بهاره و پاییزه در نهالستان با هدف ارتقاء سرانه جنگل و توسعه فضاهای سبز شهری و روستایی تولید می شود.

مجید معانی در گفتگو با «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» ، مساحت نهالستان کوشکن زنجان را ۴۹/۲۷ هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان سطح زیر کشت در ۲۷ قطعه، ۲۲/۲ هکتار است و در حال حاضر ۵ هکتار برای کشت صنوبر تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر بهره مند شدن از ظرفیت کل نهالستان برای کشت نهال بیان کرد: یکسری از این نهال ها در زمین و یکسری گلدانی رشد می کنند که بعد از آن برای انتقال به زمین بین زمین داران، کشاورزان و علاقمندان به کشت توزیع می شود.

رئیس اداره جنگلکاری استان از کشت ۳۰۰ هزار گونه صنوبر میگرا در نهالستان خبر داد و یادآور شد: به دلیل نگاه اقتصادی به این گونه درختی و بالا رفتن ارزش قیمت چوب استقبال از این گونه در استان چشمگیر شده است.

وی از توزیع این گونه درختی از اواخر بهمن ماه در نقاط مختلف استان خبر داد.

معانی در خاتمه صحبت هایش سرانه جنگل در زنجان را ۰/۱۲ اعلام کرد و گفت: این در حالی است که متوسط سرانه جنگل در کشور ۰/۶ است و باید  جنگلکاری در استان توسعه یابد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست