• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۰-۱۶
  • شناسه خبر: 10612

تخصیص اعتبار۱۸ میلیارد تومانی برای توسعه صنایع تبدیلی در زنجان

پیام ملّت – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بر لزوم تنوع بخشی به انواع محصولات کشاورزی با هدف جذب مشتری و توسعه بازار فروش گفت: امسال نیز با هدف توسعه اشتغال پایدار روستایی در بخش صنایع تبدیلی ۱۸ میلیارد تومان ...

پیام ملّت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بر لزوم تنوع بخشی به انواع محصولات کشاورزی با هدف جذب مشتری و توسعه بازار فروش گفت: امسال نیز با هدف توسعه اشتغال پایدار روستایی در بخش صنایع تبدیلی ۱۸ میلیارد تومان اعتبار به این بخش تخصیص یافته است.

حسین جعفری در گفتگو با  «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» با اعلام اینکه ظرفیت تولید۵۰۰ هزار تنی گندم در استان اظهار کرد: به دلیل استقرار واحدهای تولید آرد در استان در این زمینه نیز بستر لازم فراهم است.

وی با تاکید بر توسعه ظرفیت های صنایع تبدیلی در استان بخصوص شهرستان طارم بیان کرد: در این شهرستان به دلیل تنوع محصولات کشاورزی می توان بیش از گذشته زمینه برای توسعه صنایع فرآوری و تبدیلی را رقم زد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، قابلیت فرآوری انواع محصولات کشاورزی همچون زیتون در استان ایجاد شده و ارزش افزوده در این بخش نیز بالا است.

وی در پاسخ به سوالی درباره فرآوری از محصول زیتون به عنوان یک محصول استراتژیک استان بیان کرد: فرآوری از این محصول بسیار بالا است . برای نمونه می توان از تفاله زیتون ۲۷ نوع ماده تولید و به بازار عرضه کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به ظرفیت بالای تولید انواع محصولات کشاورزی در استان گفت: به دلیل اقلیم مساعد استان زمینه برای تولید سالانه ۲/۵ تا ۳ میلیون تن انواع محصول کشاورزی وجود دارد.

جعفری افزود: در برخی مواقع سرمازدگی محصولات کشاورزی موجب می شود تا کاهش محصولات باغی و زراعی را در استان شاهد باشیم.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست