• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۱-۰۴
  • شناسه خبر: 10766

ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه، دستاورد مهم انقلاب اسلامی است

پیام ملّت – مسئول استانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های زنجان ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: در گذشته بین حوزه و دانشگاه شکاف عمیقی وجود داشت که ...

پیام ملّت – مسئول استانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های زنجان ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: در گذشته بین حوزه و دانشگاه شکاف عمیقی وجود داشت که رویکرد انقلاب اسلامی به این مساله بر محور تعامل و بهره بردن از فرصت های علمی و عقیدتی بود.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله شامی، در گفتگو با «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» با تاکید بر اختلاف چشمگیر بین این دو نهاد در دوره گذشته بیان کرد: در این راستا این دو نهاد همسو با حرکت های دینی و دیدگاه روشن امام راحل (ره)موجب شد تا حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال اساسی در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی قدم بردارند.

وی با یادی از شهید مفتح و نقش اساسی آن بزرگوار در پیوند بین حوزه و دانشگاه در سال های ابتدایی انقلاب اسلامی افزود: در۴ دهه اخیر حرکت های مطلوبی برای بهم نزدیک شده این دو نهاد انجام گرفته که امروزه شاهد حضور روحانیان در دانشگاه ها در مقام استادی و هیات علمی هستیم و هم حضور دانشگاهیان در مراکز حوزی برای تدریس، تحقیق و پژوهش هستیم.

مسئول استانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های زنجان با بیان اینکه در نگاه اسلامی علم و دین مکمل همدیگر هستند، اظهار کرد: امروزه این دو مقوله تنها در سایه ارتباط بین حوزه و دانشگاه معنا پیدا می کند و خوشبختانه این مهم در نظام جمهوری اسلامی رنگ واقعیت گرفته است.

شامی با یادی از دوران شکوفایی تمدن اسلامی و موفقیت های به دست آمده در رشته های مختلف علمی یادآور شد: دانشمندانی همچون ابوریحان بیرونی، ابن سینا، غزالی و بقیه ماحصل این دوره طلایی است که شاهد نقش مضاعف تمدن اسلامی بر تمدن ایرانی بوده ایم.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست علمی در منطقه توسط کشورمان و مطرح شدن به عنوان کشور پیشرو در تولید علم افزود: دستاوردهای مختلف علمی کسب شده، حکایت از ظرفیت های بالقوه دانشمندان ایران در رشته های مختلف دارد، که باید به فال نیک گرفت.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست