• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۱-۰۶
  • شناسه خبر: 10811

افتتاح و بهره برداری از ۶ پروژه آبخیزداری در زنجان

  پیام ملّت – مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان از افتتاح ۵ پروژه و بهره برداری از یک پروژه آبخیزداری در استان زنجان همزمان با گرامی داشت دهه فجر انقلاب اسلامی با اعتبار ۶۰ میلیارد و ۸۷۶ میلیون ریال خبر داد.   خلیل آق ...

  پیام ملّت – مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان از افتتاح ۵ پروژه و بهره برداری از یک پروژه آبخیزداری در استان زنجان همزمان با گرامی داشت دهه فجر انقلاب اسلامی با اعتبار ۶۰ میلیارد و ۸۷۶ میلیون ریال خبر داد.
 

خلیل آقاجانلو با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار کرد: حوزه منابع طبیعی یکی از حوزه های زیرساختی بوده و پایداری و قوام و دوام هر کشوری هم به منابع پایدار آن بستگی دارد که ضروری است از سوی مسئولان امر حفظ شود. در کشور ما نیز پس از انقلاب، اقدامات متعددی در قالب اجرای برنامه های مختلف توسعه ای برای پایداری منابع طبیعی صورت گرفته است.
 
مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اکوسیستم شکننده حاکم بر کشور و موقعیت جغرافیایی آن و واقع شدن در منطقه خشک و نیمه خشک تاکید کرد: تغییرات بارش از برف به باران، کاهش بارندگی ها، بروز خشکسالی و … به ما یادآور می شود که دولت مردان و مسئولان و حتی مردم در حفظ و حراست از عرصه ها و منابع طبیعی دقت نظر بیشتری داشته باشند.
 
این مسئول با اشاره به اهمیت آبخیزداری در توسعه و آبادانی بخش منابع طبیعی و ملی برای مسئولان ابراز کرد: در نظر گرفتن ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی از جمله مصوباتی است که نشان می دهد مسئولین نیز به اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری توجه جدی دارند.
 
آقاجانلو با بیان اینکه حدود ۱۳ میلیارد تومان از ۲۰۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده مربوط به استان زنجان می باشد، اضافه کرد: پروژه های مربوط به صندوق توسعه ملی در ۱۶ حوزه آبخیز استان زنجان اجرایی شده است ۵  مورد آن در دهه فجر افتتاح و یک مورد آن نیز به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی ادامه داد: در منطقه آقبلاغ – حاجی کندی زنجان عملیات آبخیزداری از سال  ۹۶ آغاز و سال ۹۷ به پایان رسید که میزان اعتبارات تخصیص یافته برای این پروژه ۷ میلیارد و ۶۱۳ میلیون ریال بوده است. که در کل میزان پیشرفت فیزیکی آن ها بیش از ۶۰ درصد می باشد.
 
مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به شرایط جوی نامساعد حاکم بر استان تصریح کرد: از ابتدای فعالیت ها، همواره در تلاش بوده ایم در کنار توجه به کیفیت اجرای پروژه ها، سرعت عمل را نیز سر لوحه کار قرار دهیم که تا به امروز پیشرفت کار قابل قبول بوده است و در صورت مساعد شدن شرایط آب و هوایی اجرای پروژه های صندوق توسعه ملی را به سرعت و بدون فوت وقت در دستور قرار خواهیم داد.
 
مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به پروژه های در نظر گرفته شده برای افتتاح و بهره برداری در دهه فجر انقلاب اسلامی، اجرای پخش سیلاب با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال را از پروژه های قابل افتتاح این اداره کل در منطقه خراسانلوی ابهر عنوان کرد و افزود: در منطقه خوشنام ابهر یک پروژه قابل افتتاح مربوط به عملیات آبخیزداری با اعتبار ۸ میلیارد و ۲۸۶ میلیون ریال اعلام شده که توسط کارشناسان و متخصصین عملیاتی شده است.
 
وی با اشاره به افتتاح دو طرح دیگر در ویستان خرمدره و ذاکر زنجان عنوان کرد: پروژه پخش سیلاب در خرمدره با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال در سال ۹۶ آغاز شده و پروژه پخش سیلاب در ذاکر زنجان نیز طی سالهای  ۹۵، ۹۶ و  ۹۷ با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اجرایی و به اتمام رسیده است.
 
آقاجانلو اضافه کرد: یک پروژه مربوط به عملیات آبخیزداری در کوئین ایجرود نیز با اعتبار ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در دهه فجر انقلاب اسلامی توسط اداره کل منابع طبیعی استان زنجان به بهره برداری خواهد رسید.
 
 
 
 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست