• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۱-۰۸
  • شناسه خبر: 10861

توزیع ۱۳ میلیون اصله نهال در زنجان/ تهیه کاداستر اراضی ملی۱۳۰ هزار هکتاری

پیام ملّت – مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در ۴ دهه گذشته به منظور توسعه و غنی سازی جنگل در عرصه های طبیعی عملیات مربوطه به مساحت ۳۴۰۰ هکتار اجرایی شده است، از توزیع ۱۳ میلیون اصله نهال ج ...

پیام ملّت – مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در ۴ دهه گذشته به منظور توسعه و غنی سازی جنگل در عرصه های طبیعی عملیات مربوطه به مساحت ۳۴۰۰ هکتار اجرایی شده است، از توزیع ۱۳ میلیون اصله نهال جنگلی و فضای سبز در استان خبر داد.

خلیل آقاجانلو با بیان اینکه در ۴ دهه گذشته ۱۰میلیون اصله نهال صنوبر توزیع شده است، ادامه داد: در مدت زمان یاد شده پروژه جنگل کاری حاشیه راه به سطح ۶۸ کیلومتر توسط اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در بخش جنگل صورت گرفته است.

وی از تهیه کاداستر اراضی ملی به سطح ۱۳۰ هزار هکتار خبر داد و گفت: سند مالکیت برای ۹۸ درصد از اراضی ملی و طبیعی در مدت زمان یاد شده صادر شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه برای ۹۸ درصد از اراضی ملی و طبیعی استان سند مالکیت صادر شده است، درباره دستاوردهای انقلاب در بخش جنگل افزود: در این مدت عملیات مربوط به تعیین ذخیره گاه جنگلی به سطح بیش از ۲ هزار و ۹۵۴ هکتار صورت گرفته است.

وی درباره اقدامات بخش مرتع اضافه کرد: در این مدت ممیزی مراتع به سطح بیش از یک میلیون هکتار انجام شده و طرح های مرتعداری به مساحت بیش از ۶۱۹ هزار هکتار تهیه شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اقدامات معاونت حفاظت و امور اراضی گفت: استعدادیابی و تخصیص اراضی به مساحت ۳۸ هزار هکتار انجام گرفته است.

 این مقام استانی با اعلام اینکه پروژه های مربوط به کنترل و پیشگیری آفات و بیماری های گیاهی  بیش از ۹ هزار هکتار بوده است، تصریح کرد: در این مدت، میزان عملیات مربوط به احداث بنچمارک یا کمربند حفاظتی ۹۴ کیلومتر گزارش شده است.

 وی استقرار ۲۱۸ دستگاه آبگرمکن خورشیدی، نقشه برداری از۵۸ پلاک بیش از ۲میلیون هکتاری و اخذ سند به مساحت  11  میلیون هکتار را از دستاوردهای انقلاب در بخش حفاظت و امور اراضی اعلام کرد.

آقاجانلو همچنین اقدامات این معاونت در تهیه کاداستر اراضی ملی با هدف حفاظت از عرصه های ملی و طبیعی استان زنجان را ۱۳۰ هزار هکتار عنوان کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست