• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۱-۱۱
  • شناسه خبر: 10953

افتتاح ۶۲۰ پروژه در دهه فجر/ دوران مدیران پروازی خاتمه یافته است

پیام ملّت – استاندار زنجان از افتتاح۶۲۰ پروژه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: این تعداد پروژه با اعتبار ۱۷۴۹ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی افتتاح می شود. به گزارش «پای ...

پیام ملّت – استاندار زنجان از افتتاح۶۲۰ پروژه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: این تعداد پروژه با اعتبار ۱۷۴۹ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی افتتاح می شود.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، فتح الله حقیقی در سومین نشست خبری که با محوریت اعلام برنامه های دهه فجر و دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: هر چند نسبت به دهه فجر سال گذشته از لحاظ کمیت تعداد پروژه ها ۱۲ درصد کاهش یافته، اما به لحاظ کمیت و اعتبار رشد قابل توجهی داشته است.

وی با یادآوری اوضاع کنونی اقتصادی جامعه و تاثیر آن در روند بهره برداری پروژه ها بیان کرد: این تعداد پروژه ها با هزینه کرد قابل توجه، آن هم در شرایط مالی کنونی جای تامل دارد.

استاندار زنجان با اعلام اینکه از این تعداد پروژه تنها نیم درصد پروژه ها کلنگ زنی است، ادامه داد: در مجموع۶۱۷ پروژه در بخش های مختلف عمرانی، اقتصادی و بخش خصوصی در نقاط مختلف استان با هزینه ۱۵۶۷ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی در تکمیل صحبت هایش تشریح کرد: از این پروژه ها ۵۷۱ پروژه با اعتبار ۶۱۳ میلیارد تومان در بخش عمرانی،۴۹ پروژه با هزینه ۱۱۳۶ میلیارد تومان در بخش اقتصادی و۴۹ پروژه نیز با مشارکت بخش خصوصی افتتاح خواهد شد.

مقام عالی استان با اعلام اینکه۶۵ درصد پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر با مشارکت بخش خصوصی است، یادآور شد: این نشان می دهد در استان زمینه و بستر مناسب برای ورود بخش خصوصی فراهم است و توانسته ایم، ظرفیت ها و قابلیت های استان را در حوزه های مختلف برای سرمایه گذاران فراهم کنیم.

حقیقی میزان اشتغالزایی پروژه های قابل افتتاح دهه فجر امسال را ۱۳۲۴ نفر به صورت مستقیم و ۳۳۱۰ نفر به شکل غیرمستقیم اعلام کرد و گفت: در این راستا رصد واقع میزان اشتغالزایی این تعداد پروژه را در نقاط مختلف استان با حضور کارشناسان انجام خواهیم کرد.

دیدار با تمامی خانواده های شهدا در استان

استاندار زنجان در بخش دیگر صحبت هایش با اعلام اینکه در استان زنجان ۲۹۶۵ شهید عرصه انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد، دیدار با خانواده های تمامی این بزرگواران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی را یکی از برنامه های دهه فجر اعلام کرد و افزود: شهدا در انقلاب شکوهمند اسلامی در ابعاد مختلف شکل گیری و دفاع مقدس نقش بسزایی داشته اند و حماسه سازان این عرصه ها بوده اند.

وی افتتاح نمایشگاه چهل سالگی انقلاب اسلامی با مشارکت دستگاه ها و ارگان های مختلف برای بیان عملکرد و دستاوردها و مقایسه آن با دوران قبل از انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه های دهه فجر استان بیان کرد و ادامه داد: نشست با احزاب و گروه های سیاسی و تشکل ها و رسانه ها، حضور مدیران استان در برنامه های مناسبتی صدا و سیمای مرکز زنجان و نیز برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی در استان از دیگر برنامه های دهه فجر در استان است.

پروژه های شاخص دهه فجر

حقیقی در بخش دیگر صحبت هایش درباره پروژه های شاخص قابل افتتاح در استان اعلام کرد: آغاز عملیات اجرایی شرق و غرب پادگان تیپ زنجان، آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ سبزه میدان زنجان با سرمایه گذاری۶۰ میلیارد تومان، بهسازی و مرمت بزگراه زنجان- قزوین و انجام۳۰ کیلومتری روشنایی این مسیر و اجرای عملیات دو بانده کردن راه آهن زنجان قزوین جزوء پروژه های شاخص استان در دهه فجر است.

استاندار زنجان در ادامه با اعلام اینکه سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی۳۳ درصد از متوسط کشوری بالاتر است، بر لزوم ایجاد ارزش افزوده در این بخش تاکید کرد و گفت: این در حالی است که در بخش خدمات نسبت به متوسط کشوری۲۷ درصد عقب هستیم و این نشان می دهد، در ابعاد گستره این حوزه همچون گردشگری کاری از پیش نبرده ایم.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای حوزه خدمات گردشگری در شهر سلطانیه بر لزوم معرفی بیش از گذشته این شهر و ظرفیت های آن در این بخش تاکید کرد و یادآور شد: برای نمونه امروزه کشور ترکیه با ورود به برخی برنامه های ساختگی فرصت های جذب گردشگر را فراهم کرده است، در حالی که همین ظرفیت ها به شکل روشن و حقیقی در سلطانیه موجود است.

انعکاس مطلوب تخلف ها

حقیقی درباره بازدید های سرزنده از مراکز مختلف خدماتی و حضور صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: اعتقاد دارم برای مقابله با هرگونه تخلف در ابعاد مختلف باید انعکس مطلوبی از رویدادها و وقایع داشته باشیم و نقش صدا و سیما و رسانه ها در این باره اثرگذار است.

وی در تکمیل صحبت هایش ادامه داد: بازدیدهای سرزده بدون اطلاع معاونان و محافظ های شخصی انجام می گیرد و ممکن است در برخی مواقع به ضرر بنده تمام شود، اما رسیدگی به چالش ها و موانع سد راه طبقات محروم جامعه را وظیف ذاتی خود می دانم.

استاندار زنجان درباره نحوه کار با مدیران پروازی در شرایط کنونی بیان کرد: دوران مدیران پروازی در استان خاتمه یافته و بعد از دهه فجر انقلاب اسلامی و اعلام نتایج استعلام ها از مراجع قانونی شاهد حضور مدیران و فرمانداران جدید خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه موافقت کنارگذاشتن مدیر و مسئول در شرایط کنونی نبوده ام، اضافه کرد: مدیران کنار گذاشته شده به دلیل نبود هماهنگی با برنامه های کاری بنده خودشان کنار کشیده اند و بنده نقشی در این باره نداشته ام.

حقیقی در بخش دیگر صحبت هایش از انتصاب ۶ مدیر در استانداری در روز های گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد۲ مدیر از بانوان فعال استان برای پست های جدید مدیریتی گزینش شده اند. 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست