• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۱-۱۲
  • شناسه خبر: 10960

زنجان صاحب دومین سینما شد

پیام ملّت – با افتتاح سینما «روشا»، زنجان دارای ۲ سالن سینما شد. به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، در مراسم افتتاح این سینما معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان با اشاره به ورود ب ...

پیام ملّت – با افتتاح سینما «روشا»، زنجان دارای ۲ سالن سینما شد.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، در مراسم افتتاح این سینما معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان با اشاره به ورود بخش خصوصی به ساخت سینما در سخنانی بیان کرد: استناد به تمدن هفت هزار ساله کفایت نمی کند و برنامه های عملیاتی برای تقویت فرهنگ را مورد توجه قرار دهیم.

فرامرز نیک‌سرشت با تاکید بر اینکه فرهنگ در کشور مغفول مانده است، افزود: بزرگ‌ترین افتخارات ایرانی به فرهنگ آن است، اما متاسفانه در برهه کنونی به گونه‌ای کار نکرده‌ایم که به فرهنگ خود افتخار کنیم و این به این خاطر است که حوزه فرهنگ رو به تحلیل رفته است.

به گفته وی، تا زمانی که در معرفی فرهنگ خود در جامعه به توفیقی دست نیابیم، نباید انتظار داشته باشیم که بتوانیم در معرفی فرهنگ خود به سایر نقاط جهان موفق عمل کنیم. همچنین علی وقف چی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم در سخنانی گفت: امروز حوزه فرهنگ با ضعف های روبرو است که باید برای جبران آن ها بهره گیری مناسبی از ظرفیت ها داشته باشیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم سینما را یکی از تاثیرگذارترین هنرها اعلام کرد و گفت: سالانه ۱۰۰ فیلم سینمایی در کشور تولید می شود و در این زمینه جهش ها و موفقیت های قابل توجهی در دوران انقلاب اسلامی حاصل شده است.
فاطمه کرباسی با بیان اینکه اکران فیلم‌های جشنواره فجر در خارج از پایتخت می‌تواند فرصت مغتنمی برای برخورداری سایر علاقه‌مندان به هنر هفتم از این فرصت ارزشمند باشد، خاطرنشان کرد: امروز با توجه به اینکه خانواده‌ها خواسته یا ناخواسته از هم دور شده‌اند، نیازمند تاسیس سینماهای متعدد هستیم.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست