• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۱-۱۳
  • شناسه خبر: 10995

حفظ وحدت و اتحاد مبنای پیروزی انقلاب اسلامی ایران است/راهبرد و مکتب امام خمینی(ره) بر اساس انگیزه الهی بود

پیام ملّت – استاندار زنجان با یادآوری تاکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در زمینه حفظ وحدت در میان اقشار مختلف مردم و نظام، گفت: مبنای پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی در ایران، وحدت و اتحاد بود که امام راحل از ...

پیام ملّت – استاندار زنجان با یادآوری تاکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در زمینه حفظ وحدت در میان اقشار مختلف مردم و نظام، گفت: مبنای پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی در ایران، وحدت و اتحاد بود که امام راحل از نخستین دقایق ورود خود به کشور آن را بیان نموده و مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تاکید داشته و دارند.

فتح اله حقیقی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته که همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مصلای زنجان برگزار شد، به ویژگی های بارز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: حق گرایی، برخورداری از انگیزه الهی، احترام به مردم و جوان گرایی از ویژگی های ارزشمند و درخشان شخصیت امام راحل بود و موجب شد در زمان ورود و حتی در روز رحلت ایشان میلیون ها نفر از مردم حضور یافتند.

وی با بیان اینکه سیاست، راهبرد و مکتب امام خمینی(ره) بر اساس انگیزه الهی بود، افزود: امام راحل به تعصی از جد بزرگوارش همواره گرایش به مردم را حق‌گرایی می دانست و به کرامت و بزرگی مردم در عمل و به دور از شعار اعتقاد داشت و احترام می گذاشت.

مقام عالی اجرایی استان زنجان ادامه داد: بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که باید به دور از شعار و در عمل مردم را تکریم کنند تا این توجه و احترام به کرامت و بزرگی توسط مردم احساس شود.

وی در ادامه به تلاش های دشمنان در تضعیف قدرت جمهوری اسلامی در منطقه و جوان و ایجاد یاس و ناامیدی در کشور اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی قدرت خود را به دنیا ثابت کرده و از سوی دیگر ایران‌هراسی از بین برده، امروزه نقش انکارناپذیر ایران در معادلات جهان انکار به دنیا ثابت شده ولی دشمنان در تلاش هستند تا فرصت ها و سرمایه های ایران را کاهش و تهدیدپذیری جمهوری اسلامی را افزایش دهند تا کشور را ناآرام و ناتوان جلوه دهند.

استاندار زنجان، انقلاب و نظام اسلامی را متعلق به همه مردم و حفاظت از دستاوردهای آن را وظیفه همگانی توصیف کرد و افزود: انقلاب و نظام اسلامی در ایران متعلق به همه مرم است و همه در مقابل حفظ آن مسئول هستند لذا باید بدانیم استمرار این انقلاب در سایه اتحاد و وحدت محقق می شود.

حقیقی، با تاکید بر ضرورت توسعه اعتماد و مشارکت بعنوان مقوم های وحدت در جامعه و پیروی از منویات امام راحل و مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: باید دستاوردها و رتبه های کسب شده جمهوری اسلام ایران در سطح دنیا را به همه به ویژه جوانان بگوییم تا بدانند ایران کشور ارزشمند و قدرتمندی است و احساس غرور کنند.

وی به جانفشانی هزاران شهید، جانباز و ایثارگر در راه دفاع از آرمان های انقلاب اشاره و با تاکید بر ضرورت تلاش در راستای حفاظت از آرامش درونی جامعه، تصریح داشت: همه باید قدردان انقلاب باشیم و حماسه سازان انقلاب که حقیقت تاریخ هستند نباید فراموش شوند.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: باید به جوانان خود دستاوردهای انقلاب را تبیین کنیم که در زمان انقلاب از ۳۶ میلیون جمعیت به ۸۰ میلیون به ۲.۲ دهم برابر ولی سایر دستاوردهای انقلاب در ایران، از قبیل جاده های کشور ۶ برابر شده است.

استاندار زنجان گفت: تولید پتروشیمی ۳۰ برابر، صادارت غیرنفتی ۵۷ برابر قبل انقلاب و رشد دانشجوبان ۲۵ برابر و رتبه علمی و پژوهشی در رتبه ۱۶ دنیا و منطقه رتبه نخست قرار داریم.

حقیقی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب و در سال های نخست شکل‌گیری آن، پزشکانی از افغانستان و هندوستان در کشور فعالیت می کردند ولی در حال حاضر ایران در صنعت و دانش پزشکی دارای برند شده، از انرژی صلح آمیز هسته ای در پزشکی استفاده می کنیم و داروهایی با برند هایتک تولید و صادر می کنیم.

وی افزود: نیروهای مسلحی که وابسته به بیگانگان بود امروزه به دانش هایتکی دست یافته که خواب از چشم دشمنان برده و موجب غضب دشمنان شده اند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان خاطرنشان کرد: ایران از نظر امید به زندگی رتبه هفتم و در نشر کتاب رتبه ۹ دنیا و در برخورداری از ذخایر نفتی رتبه سه، و تولید آن رتبه چهارم دنیا را دارد.

حقیقی ادامه داد: در ذخایر وتولید گاز به ترتیب رتبه دوم و سوم ودر امکانات کشاورزی رتبه ۱۷ دنیا را داریم.

استاندار زنجان همچنین از بهره برداری از ۶۲۰ طرح در این استان با ۱۷۴۹ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و افزود: تنها نیم درصد از این طرح ها کلنگ زنی است.

حقیقی خاطر نشان کرد: ۱۲ درصد طرح ها نسبت به سال گذشته به لحاظ تعداد کمتر و ۱۸۹ درصد ارزش آنها بیشتر شده که نشان دهنده کیفی سازی و هزینه کرد آن با دید سرمایه ای است.

استاندار زنجان گفت: ۶۵ درصد طرح ها توسط بخش خصوصی اجرا می شود که نشان می دهد سرمایه گذاری در استان وضعیت مطلوبی دارد.

حقیقی با بیان اینکه طرح های قابل بهره برداری در استان اشتغال ۱۳۰۲ نفر را به طور مستقیم محقق می کند، یادآوری کرد: لایحه ای در زمینه افزایش اعتبار عمرانی استان زنجان به مجلس ارائه شده که برای نخستین بار نسبت به سالهای گذشته رشد را در این بخش خواهیم داشت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست