• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۱-۱۶
  • شناسه خبر: 11053

اعتراض شورای شهر زنجان به حذف بندهای مهم تعرفه عوارض

پیام ملّت – در جلسه امروز شورای اسلامی شهر زنجان مساله حذف برخی از بندهای مهم تعرفه عوارض سال آینده از سوی فرمانداری شهرستان مورد اعتراض شورای شهر قرار گرفت و برای نهایی شدن به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد . رئیس ...

پیام ملّت – در جلسه امروز شورای اسلامی شهر زنجان مساله حذف برخی از بندهای مهم تعرفه عوارض سال آینده از سوی فرمانداری شهرستان مورد اعتراض شورای شهر قرار گرفت و برای نهایی شدن به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد .

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان همدلی و یکپارچگی ایجاد شده بین مدیران استانی با مدیریت شهری را در توسعه روزافزون شهر مهم دانست و گفت: هم افزایی و نگاه واقع بینانه به مسائل شهری موجب شده تا زمینه برای پیشبرد پروژه ها بیشتر باشد.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»،اسماعیل دویران در شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به  ادامه دار بودن برخی از پروژه ها از گذشته تا حال افزود: این در حالی است که در شورای دور پنجم زمینه و بستر لازم برای به نتیجه رسیدن پروژه های اولویت دار در شهر فراهم است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه هایی سبزه میدان، بازگشایی زینبیه و نیز باز گشایی مسیر پادگان در شهر بیان کرد: این پروژه ها جزوء پروژه های اولویت دار شهر هستند که نگاه استان برای اجرا آن ها بر مبنای خردجمعی بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان از تعامل نزدیک راه و شهرسازی استان بابت تخصیص اعتبار۲۰ میلیارد تومانی از محل ستاد بازآفرینی شهری در پروژه سبزه میدان قدردانی کرد و یادآور شد: به هر حال زنجانی ها از سبزه میدان خاطرات خوشی داشته است و تلاش بر اجرای پروژه ای در خور شان مردم این شهر است.

دویران حذف برخی از بندهای تعرفه های عوارض سال قبل از سوی فرمانداری شهرستان را یادآور شد و ادامه داد: در این باره شورای اسلامی شهر اعتراض خود را اعلام خواهد کرد و امیدواریم شورای حل اختلاف نسبت به اعمال این بندها رای دهد. 

زنجان ۴ منطقه می شود 

شهردار زنجان نیز در این جلسه از ارتقاء مناطق زنجان به ۴ منطقه با پیگیری های انجام گرفته از وزارت کشور خبر داد و گفت: این در حالی است که منطقه ۳ زنجان نیز فاقد مجوز بود و با رایزنی ها و نامه نگاری ها زمینه برای افزایش مناطق شهر با هدف تسهیل در خدمات رسانی به مردم و رعایت عدالت بین عموم همشهری ها فراهم شد.

مسیح الله معصومی با اعلام اینکه زنجان زمینه  و ظرفیت را برای افزایش منطقه شدن را داشت، اضافه کرد: طرح مصوب شده با رایزنی های انجام گرفته با وزارت کشور به تایید استانداری و شورای اسلامی شهر رسید.

وی بر لزوم ارتقاء جایگاه شهر زنجان و تاثیر  افزایش تعداد مناطق در رتبه بندی های شهرداری تاکید کرد و ادامه داد: این امر دردریافت تسهیلات برای شهر با هدف پیشبرد امور و توسعه مضاعف شهری اثرگذار خواهد بود.

شهردار زنجان نیز درباره اجرای پروژه سبزه میدان به عنوان مطالبه اصلی شهروندان این شهر تاکید کرد: با وجود فراز و نشیب ها در مسیر اجرای این پروژه در سال های گذشته در نهایت با تعامل بین دانشگاهیان، شورای اسلامی شهر، بازاریان و حتی مدیران استانی طرح رنگ اجرایی می گیرد.

وی افتتاح بهشت زهرا، گلخانه مرکزی،بازار محلی سرپوشیده رجایی و نیز راه اندازی ساختمان مرکزی سازمان سیما و منظر شهری را جزوء پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر اعلام کرد.

به گفته این مقام شهری، ساختمان های اداری سازمان های شهرداری زنجان بسیار ضعیف است و تلاش داریم، همچون اداره کنترل ترافیک شهری روز به روز نسبت به نوسازی و مرمت ساختمان های مربوطه شهرداری اقدام کنیم.

لکه گیری خیابان های شهر

امامعلی دادخواه، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه  بر لزوم لکه گیری خیابان های شهر با توجه به نزدیک شدن به سال جدید تاکید کرد و گفت: با توجه به ورود گردشگر به شهر جا دارد، شهرداری در این رابطه اقدام لازم را انجام دهد.

شهرها به سمت چند هسته ای شدن حرکت می کنند

منشی شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه از توسعه شهرها و حرکت به سمت چند هسته ای شدن خبر داد و گفت: با گسترش شهرها و رشد فزاینده جمعیت شهرها برای ارائه خدمات در نقاط مختلف شهر از تک هسته ای بودن خارج شده اند و این در حالی است که در گذشته قرار بود در پروژه سبزه میدان شاهد ساخت مجتمع های تجاری باشیم که مغایر با اصول شهرسازی جدید است.

حمیدرضا حمیدی با اعلام اینکه قرار بود پروژه با کاربری تجاری به متراژ ۸۵ هزار مترمربع در این منطقه شهر ساخته شود، تصریح کرد: در صورت نهایی شدن طرح قبلی ترافیک و راهبندان شدید تنها یکی از معضلات در مرکز شهر بود.

مساله خواهرخواندگی زنجان با شهر کربلا، نحوه همکاری خدمات شهرداری با دفع پسماندهای تولیدی شرکت راشا کاسپین و آلودگی های ایجاد شده این شرکت از دیگر موردی بود که در این جلسه شورای شهر درباره آن بحث شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست