• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۱-۱۸
  • شناسه خبر: 11078

آوازهای دوره اول ضبط صفحات موسیقی ایرانی بررسی می‌شود

پیام ملّت – بنیادگذار آئین آواز ایرانی گفت: بهمن کاظمی، پژوهشگر و آوازخوان به بررسی آوازهای دوره اول ضبط صفحه‌های موسیقی ایرانی می‌پردازد. علی شیرازی با اعلام این خبر در گفتگو با «پایگاه خبری – تحلیلی پیام مل ...

پیام ملّت – بنیادگذار آئین آواز ایرانی گفت: بهمن کاظمی، پژوهشگر و آوازخوان به بررسی آوازهای دوره اول ضبط صفحه‌های موسیقی ایرانی می‌پردازد.

علی شیرازی با اعلام این خبر در گفتگو با «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» گفت: این هنرمند میهمان سی‌امین نشست تخصصی آموزشی «آئین آواز» است که ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۲۳ بهمن در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

به گفته وی، جاوید عباسی‌فلاح خواننده، مدرس و پژوهشگر آواز به عنوان کارشناس – مجری از شهر زنجان در کنار کاظمی با طرح پرسش‌هایش به پویایی این مبحث فنی و تئوریک کمک خواهد کرد.

شیرازی با اعلام اینکه کاظمی با انتخاب و پخش قطعه‌های کوتاهی از حدود سی آوازِ به یادگار مانده از دورۀ اول ضبط صفحه‌های موسیقی در ایران، درباره ویژگی‌های هر کدام از این آوازها و خوانندگان‌شان، به اختصار سخن خواهد گفت، اضافه کرد: کاظمی همچنین در پایان صحبت‌هایش، آوازی را هم برای حاضران در ارسباران اجرا می‌کند.

ورود علاقه‌مندان به سی‌امین نشست آئین آواز رایگان است.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست