• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۱-۲۰
  • شناسه خبر: 11099

راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخ به مداخلات دشمنان در امور ایران است

پیام ملّت – یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: حضور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال پاسخی راسخ به مداخلات دشمنان به ویژه آمریکایی ها در امور کشورمان و ایستادگی در برابر توطئه های مختلف آنان است. دکتر اصغر پرتوی روز ش ...

پیام ملّت – یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: حضور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال پاسخی راسخ به مداخلات دشمنان به ویژه آمریکایی ها در امور کشورمان و ایستادگی در برابر توطئه های مختلف آنان است.

دکتر اصغر پرتوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اهمیت راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال افزود: قبل از روی کار آمدن دولت ترامپ ،یک فرآیند تعدیلی در روابط تنش زای بین آمریکا و ایران وجود داشت که این وضعیت با به قدرت رسیدن رئیس جمهوری فعلی این کشور دچار معضلاتی شد.
وی اظهار داشت: وجود تندروها در اطرافیان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از علل مهم بروز اعمال سیاست های خصمانه علیه ایران است چرا که آنها وقتی توافق برجام را به نفع کشورمان تحلیل کردند، بلافاصله از آن خارج شدند.
رئیس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا علاوه بر تندورها به ویژه با همراهی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی تلاش کردند مانع استفاده ایران از وضعیت با ثبات حاصل از توافقنامه شوند، و بر این مبنا در فرآیند آن اختلالاتی را ایجاد کردند.
پرتوی افزود: دشمنان و ایادی وابسته به دولت امریکا تصور می کردند که اعمال یکسری فشارهای اقتصادی موجب تسلیم ملت ایران و در نهایت به بروز شورش هایی منتهی خواهد شد که این تفکرات واهی بود.
وی اضافه کرد: به این مهم باید توجه داشت که ملت ایران با خود باوری و تکیه بر دستاوردهای خود پس از پیروزی انقلاب به مسیر خود ادامه داده و با وجود تحریم ها و فشارهای مختلف بین المللی هرگز اجازه مداخله بیگانگان در امور کشورشان را نداده و نخواهند داد که این مهم در صحنه های سرنوشت ساز کشور به ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن نمود عینی دارد.
این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: تحریم های کنونی آمریکا علیه کشورمان با دوره قبلی تفاوت هایی دارد، چرا که اروپایی ها و اعضای شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه هایی با استکبار همراهی کرده و مشکلات عدیده ای را موجب شدند.
وی بیان کرد: پس از توافقنامه برجام و خروجی آمریکا از این معاهده بین المللی سردمداران این کشور تلاش زیادی کردند تا اروپا را در اعمال برنامه های مورد نظر خود علیه ایران همراهی کنند که تا کنون موفق نشده اند.
پرتوی افزود: هر چند تعهدات اروپایی ها نیز در قبال برجام به کندی پیش می رود اما از همراهی با آمریکا خودداری کرده اند و به تنهایی به تحریم اقتصادی ایران مبادرت کرده است.
وی خاطر نشان کرد: رفتار همراه با درایت و محتاطانه ایران در توافقنامه برجام می تواند اجماع جهانی منطبق با سیاست های آمریکا را سلب کند و در صورت حرکت هایی تند،بدون تدبیر و تفکر منطقی، نتیجه ناخوشایندی را به دنبال داشته و حتی می تواند به تحقق برنامه های شوم آنها کمک کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست