• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۱-۲۴
  • شناسه خبر: 11193

اشتغالزایی ۶ هزار مددجوی بهزیستی زنجان

پیام ملّت – مدیر کل بهزیستی استان زنجان ایجاد اشتغال برای بیش از ۶ هزار مددجوی تحت پوشش را یادآور شد و گفت: حمایت مالی ،آموزش ،پرداخت حق بیمه و حمایت از کارفرمایان از مهمترین راه های حمایت از اشتغال مددجویان است. م ...

پیام ملّت – مدیر کل بهزیستی استان زنجان ایجاد اشتغال برای بیش از ۶ هزار مددجوی تحت پوشش را یادآور شد و گفت: حمایت مالی ،آموزش ،پرداخت حق بیمه و حمایت از کارفرمایان از مهمترین راه های حمایت از اشتغال مددجویان است.

محمد محمدی توانمند سازی جامعه هدف، ایجاد اشتغال و مسکن برای مددجویان را متذکر شد و افزود: در این زمینه اشتغال به لحاظ قادر سازی افراد جهت تامین امرارمعاش زندگی ، کاهش وابستگی به دیگران ، تقویت عزت نفس و تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی اطلاع رسانی به مددجویان واجد شرایط ، مراجعه متقاضی به سامانه کارجهت تکمیل فرم اطلاعات و خلاصه طرح پیشنهادی و ارائه مدارک لازم ، بررسی کارشناسی طرح پیشنهادی متقاضی توسط بهزیستی شهرستان ، تائید ارجاع به کار گروه ملی کشور و اعلام نتایج بررسی طرح توسط کمیته فنی به بانک عامل از طریق دبیرخانه را از فرایند اعطای تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای جامعه هدف اعلام کرد.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه آماده سازی شغلی فرایندی است که طی آن افراد جامعه هدف سازمان متناسب با توانایی ها، علایق، ظرفیت ها و با در نظر داشتن منابع موجود، آموزش های مختلف اعم از فنی و حرفه ای، مهارتهای کسب و کار، مهارت های زندگی را دریافت و جهت استفاده از فرصت های شغلی بکار می بندند، ادامه داد: عمده فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش مشاغل خانگی ، صنایع دستی ، هنر، فرشبافی ، کشاورزی ، دامداری می باشد که از این طریق جامعه هدف با دستیابی به درآمد قابل قبول از چرخه حمایتی بهزیستی خارج می شوند .

وی تصریح کرد: جهت تامین مسکن خانواده های تحت پوشش سازمان دارای حداقل دو معلول شهری ، علاوه بر معافیت انشعابات به مبلغ ۴۰ میلیون ریال،۲۵۰ میلیون نیز کمک بلاعوض دریافت می کنند و خانوارهای دارای دو معلول در مناطق روستایی علاوه بر معافیت های انشعابات به مبلغ ۴۰ میلیون ریال ، ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۲۵۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی دریافت می نمایند .

وی گفت : خانوارهای کم درآمد عادی تحت پوشش سازمان علاوه بر معافیت انشعابات ۴۰ میلیون ریال و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی بین ۸۰ الی ۱۰۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض دریافت می کند.

۱۱۰/ق

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست