• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۱-۲۴
  • شناسه خبر: 11154

هزینه ۱۲۰ میلیارد ریالی برای تکمیل زیرساخت‌های مجموعه کارگاهی ظریفان زنجان

پیام ملّت – مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان گفت : برای تکمیل زیرساخت‌های ناحیه کارگاهی ظریفان زنجان افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده که تاکنون ۷ میلیارد ریال هزینه و ۵ میلیارد ریال نیز در برنامه ...

پیام ملّت – مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان گفت : برای تکمیل زیرساخت‌های ناحیه کارگاهی ظریفان زنجان افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده که تاکنون ۷ میلیارد ریال هزینه و ۵ میلیارد ریال نیز در برنامه اجرایی قرار دارد.

همزمان با ایام مبارک دهه فجر و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار، نمایندگان زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استان، ناحیه کارگاهی صنایع دستی ظریفان زنجان به بهره‌برداری رسید.

ایرج احمدی در آئین بهره برداری از مجموعه کارگاهی ظریفان زنجان افزود: این ناحیه کارگاهی با مساحت۳/۲ هکتار در ضلع شمالی عوارضی آزادراه زنجان-تهران واقع گردیده و ساخت ۱۰۳ واحد به صورت نمایشگاهی-کارگاهی به همراه مرکز خدمات رفاهی، نمازخانه و استراحتگاه در آن پیش بینی گردیده است.

وی با اشاره به راه دسترسی این ناحیه کارگاهی از سمت آزادراه نیز گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و با عنایت به اینکه مرکز خدمات رفاهی در داخل این ناحیه کارگاهی در نظر گرفته شده است؛ بنابراین مشکل راه دسترسی این ناحیه از سمت آزادراه مرتفع گردیده است.

احمدی همچنین در خصوص ناحیه کارگاهی نیکان نیز گفت: درحال تملک زمین این ناحیه کارگاهی در جنب عوارضی آزادراه زنجان-تبریز می باشیم و خوشبختانه با مساعدت دستگاههای ذیربط، روند این کار تسریع شده است.

در ادامه مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان نیز ضمن تقدیر از تلاش های مسئولان شرکت شهرکهای صنعتی گفت: ناحیه کارگاهی صنایع دستی ظریفان برای ۴۵۰ نفر اشتغالزایی می‌کند.

یحیی رحمتی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که میراث فرهنگی پیگیر آن بود، راه‌اندازی کارگاه‌های صنعتی بوده است که امروز شاهد تحقق این امر هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف راه‌اندازی ناحیه صنعتی ظریفان توقف حضور گردشگر در حاشیه بزرگراه‌ها بوده است، اضافه کرد: فعالیت این ناحیه صنعتی به صورت ورک شاپ انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه نحوه واگذاری در این ناحیه صنعتی بر اساس مصوبات کارگروه گردشگری انجام می‌شود، تصریح کرد: بر همین اساس دو سال فرصت ساخت و ساز به فرد مورد نظر داده می‌شود و اگر چنانچه طرف قرارداد به تعهدات خود عمل نکند، طبق ضوابط شرکت شهرکهای صنعتی نسبت به بازپس گیری زمین و خلع ید اقدام خواهد شد.

رحمتی با بیان اینکه پس از بهره‌برداری از زیرساخت‌های شهرک نامه معرفی ۳۵۰ نفر با نشان یونسکو و نشان ملی اصالت کالا ابلاغ شده است، گفت: با این اقدام ۲۴ رشته در این بخش فعالیت خواهند کرد، که همین امر موجب احیای رشته‌هایی همچون چاقو، مس، ملیله و چاروق خواهد شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه طبق هماهنگی به عمل آمده آماده‌سازی زیرساخت‌های شهرک به عهده شهرک‌های صنعتی است، اضافه کرد: طبق پیش‌بینی که انجام شده فعالیت این ناحیه کارگاهی برای ۴۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست