• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۰۶
  • شناسه خبر: 11356

کمیاب شدن آرد و شکر برای پخت شیرینی

پیام ملّت – رئیس اتحادیه قنادان،بستنی و آبمیوه‌فروشان زنجان به افزایش ۳۰۰ درصدی برخی مواد اولیه قنادی و کمیاب شدن آرد و شکر برای پخت شیرینی اشاره کرد و گفت: با شرایط پیش آمده صنف قنادان در حال ورشکستگی هستند. رسول ...

پیام ملّت – رئیس اتحادیه قنادان،بستنی و آبمیوه‌فروشان زنجان به افزایش ۳۰۰ درصدی برخی مواد اولیه قنادی و کمیاب شدن آرد و شکر برای پخت شیرینی اشاره کرد و گفت: با شرایط پیش آمده صنف قنادان در حال ورشکستگی هستند.

رسول محمدی امروز به فارس افزود: مواد اولیه شیرینی شامل ۳۰ تا ۴۰ قلم مواد اولیه است و شیرینی از آنها پخته می‌شود.

رئیس اتحادیه قنادان، بستنی و آبمیوه‌فروشان زنجان با اشاره به اینکه اخیرا قیمت مواد اولیه تا حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: علاوه بر این مشکل، در حال حاضر قنادان با مشکل دیگری مواجه شده‌اند که آنهم مربوط به تهیه آرد و شکر است که البته قیمت این دو کالا به شدت هم افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امروز در زمان اوج بازار و در آستانه عید نوروز نبود شکر قنادان را که چشم امید به این یک ماه داشتند با مشکل مواجه کرده است، افزود: از طرفی در این روزها جعبه شیرینی نیز افزایش قیمت چشمگیری داشته و ۳۰۰ برابر شده است.

محمدی با اشاره به اینکه مشکلات مطرح شده موجب سردرگمی قنادان در آستانه عید نوروز شده است، اضافه کرد: بنده بارها این امر را بیان کرده‌ام که ادامه این شرایط موقعیت شغلی ۵۰۰ کارگر از یک هزار و ۲۰۰ کارگر فعال در این شغل را به خطر خواهد انداخت و از آنجایی که کارگران قنادی اکثرا جوان هستند، این بیکاری قطعا باعث بروز آسیب‌هایی می‌شود.

رئیس اتحادیه قنادان،بستنی و آبمیوه‌فروشان زنجان اظهار کرد: همین مشکلات دست به دست هم داده و در نهایت به ضرر قنادان منتهی شده است و در برهه‌ای از زمان که اوج فروش قنادان است، قیمت جدید به قنادان داده نشده، مواد اولیه گران‌تر شده و از طرفی کمبود آرد و شکر را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه با شرایط پیش آمده صنف قنادان در حال ورشکستگی هستند، افزود: با توجه به اینکه شکر مواد اولیه پایه برای تهیه و پخت شیرینی است از همین رو افزایش یک هزار  و ۱۰۰ تومانی آن در هر کیلو مشکلات عدیده‌ای را برای قنادان ایجاد کرده است.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست