• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۰۸
  • شناسه خبر: 11385

آغاز نسخه‎نویسی الکترونیکی در شهرستان خرم‌دره

پیام ملّت –مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در راستای رفع هم‌پوشانی بیمه‌ها و ارائه خدمات بهتر در حوزه سلامت، نسخه‌نویسی الکترونیکی در شهرستان خرم‌دره انجام می‌شود. به گزارش ایسنا، خدیجه ابراهیم‌خانی در نشست خبری ...

پیام ملّتمدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در راستای رفع هم‌پوشانی بیمه‌ها و ارائه خدمات بهتر در حوزه سلامت، نسخه‌نویسی الکترونیکی در شهرستان خرم‌دره انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، خدیجه ابراهیم‌خانی در نشست خبری اظهار کرد: بیمه سلامت دومین ارگان بیمه‌ای پایه و نخستین ارگان بیمه‌گر است که بیشترین تعداد بیمه‌شدگان را دارد و ۵۳۰ هزار نفر را در سطح استان زیر پوشش قرار داده است.

این مسئول با اشاره به اینکه ۶۷۱ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند، بیان کرد: ۲۷۰ نفر از آن‌ها بیمار ام.اس، ۱۲۴ نفر پیوند کلیه، ۲۸ نفر تالاسمی، ۱۸۱ نفر دیالیزی و ۶۸ نفر هموفیلی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان، ادامه داد: بیش از ۹۱ درصد معادل ۴۲۸ مرکز با بیمه سلامت قرارداد دارند که شامل پزشک عمومی، متخصص، فوق‌تخصص، آزمایشگاه، بیمارستان، مراکز جراحی، مرکز درمان اعتیاد، داروخانه و مواردی از این دست می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر با استفاده از تخصیص‌های صندوق توسعه ملی، بدهی‌های سال ۹۶ را تسویه کردیم، افزود: بدهی سال ۹۶ همه مراکز خصوصی و خیریه تسویه شده و مراکز دولتی و دانشگاهی بالای ۹۵ درصد پرداختی انجام شده و مقدار کمی از آن‌ها باقی مانده است.

این مسئول در مورد بدهی سال ۹۷، تصریح کرد: بدهی مراکز خصوصی در مرحله پرداخت آبان‌ماه است. مراکز غیردانشگاهی تا مهرماه پرداخت شده، داروخانه‌ها تا شهریور امسال تسویه شده و برای مراکز دولتی دانشگاهی ۷۰ درصد آبان‌ماه را پرداخت کردیم که میزان کل بدهی امسال با توجه به پرداختی‌هایی که داشتیم ۱۱ میلیارد تومان است.

ابراهیم‌خانی در مورد هم‌پوشانی بیمه‌ها به عدم وجود زیرساخت‌های لازم در سال ۹۳ (زمان اجرای بیمه سلامت) برای تشخیص افراد دارای بیش از یک بیمه اشاره کرد و گفت: این ضعف مربوط به همه ارگان‌های بیمه‌گر بود که پایگاه و اطلاعات دقیقی نداشتند و برخی علاوه بر دفترچه بیمه روستایی، از بیمه همگانی نیز برخوردار بودند.

وی بیان کرد: این موضوع سبب شد که رفع هم‌پوشانی بیمه‌ها جزو وظایف قانونی قرار گیرد و پایگاه اطلاعاتی برخط بیمه‌شدگان باید به صورت واحد و یکسان توسط بیمه سلامت طراحی و اجرا شود؛ همه دستگاه‌ها و نهادها باید اطلاعات به‌روز بیمه‌شدگان خود را به این پایگاه اطلاعاتی برخط ارسال کنند.

این مسئول، استفاده از ابزارهای الکترونیکی به جای استفاده از دفترچه‌های فیزیکی را مهم خواند و افزود: در این راستا نسخه‌نویسی الکترونیکی در دستور کار تامین‌اجتماعی قرار گرفته و با همکاری بیمه سلامت نیز از بهمن امسال همه استان‌ها ملزم شدند که یکی از شهرستان‌ها را برای اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی معرفی کنند که در زنجان شهرستان خرم‌دره برای این کار انتخاب شد.

ابراهیم‌خانی ادامه داد: پزشکان عمومی و متخصص تا ۲۰ اسفند فرصت دارند زیرساخت‌های لازم را برای اجرایی شدن این امر را فراهم کنند و از طرفی در راستای استقرار دولت الکترونیک، نظام ارجاع از مراکز بهداشتی و درمانی سطح یک به مراکز بیمارستانی و کلینیک‌های ویژه و همین‌طور سطوح بالاتر به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه رسیدگی به اسناد بستری هم قرار است به صورت الکترونیکی انجام شود، گفت: در اصفهان این کار به شکل پایلوت اجرایی شده و در سال ۹۸ هر کدام از استان‌ها حداقل در یک بیمارستان باید از شیوه الکترونیکی در حوزه بستری استفاده کنند.

وی در مورد موضوعات مطرح شده در رسانه‌ها در ارتباط با فرار مالیاتی پزشکان، تصریح کرد: با توجه به اینکه پزشکان از جهات مختلف تحت نظارت هستند، فرار مالیاتی در بین پزشکان زنجانی نداریم.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست