• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۰۸
  • شناسه خبر: 11379

دانشگاه ها محور توسعه کشور هستند

پیام ملّت – نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و تاکید بر «دانش و پژوهش»آموزش و پرورش و دانشگاه ها زیربنا و محور توسعه همه جانبه و پایدار کشور هستند.  به گزارش ...

پیام ملّت – نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و تاکید بر «دانش و پژوهش»آموزش و پرورش و دانشگاه ها زیربنا و محور توسعه همه جانبه و پایدار کشور هستند. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ، دکتر احمد بیگدلی با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و دیدار با رئیس این دانشگاه افزود : در آموزش و پرورش باید فکر کردن به دانش آموزان یاد داده شود که متاسفانه تاکنون مورد غفلت قرار گرفته و بر برخی محفوظات ذهنی تکیه شده است که عملا در زندگی فردی و اجتماعی افراد کاربردی ندارد.

وی اضافه کرد : دانشگاه ها باید به دانشجویان و فارغ التحصیلان مهارت و تخصص و شیوه زندگی کردن را بیاموزند.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در فرایند توسعه کشور گفت : دانشگاه آزاد اسلامی در کنار سایر دانشگاه ها و موسسات علمی که یک «برند بین المللی» بوده تا کنون موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به تغیرات رویکردی و کارکردی در حوزه آموزش عالی کشور اظهار کرد : دانشگاه آزاد اسلامی باید در شرایط حاضر بر روی کیفیت ماموریت های محوله تمرکز نماید و سطح آموزشی و پژوهشی را بالاتر ببرند.

وی تصریح کرد : رقابت در بحث کمی و کیفی در حوزه آموزش عالی یک ضرورت است و البته این رقابت نباید به گونه ای باشد که به پرورش نخبگان جامعه دانشگاهی آسیب بزند.

وی به آسیب شناسی حوزه آموزش عالی اشاره کرد و گفت : برخی حوزه ها در کشور جزو حوزه های تخصصی و فنی هستند و متاسفانه یکی از مشکلات نظام مدیریتی کشور این است به هرکسی اجازه داده شده است در حوزه ای که تخصص و تبحر ندارد ورود کند.

وی با اشاره به وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت : مجموعه اقدامات و فعالیت های آقای دکتر فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در این مدت کوتاه ناظر بر توسعه دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان و رفع مشکلات و تنگناها است.

وی تصریح کرد : مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی از هیچ فرصتی برای حمایت از دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان دریغ نخواهند کرد.

در این دیدار دکتر علیرضا فیروزفر ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ضمن تشکر از حضور نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حضور و فعالیت موثر این دانشگاه در عرصه علمی و فرهنگی تاکید کرد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست