• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۰۹
  • شناسه خبر: 11400

سومین همایش بین‌المللی بهداشت محیط به کار خود پایان داد

پیام ملّت – سومین همایش بین‌المللی و بیست و یکمین همایش ملی بهداشت محیط با صدور بیانیه‌ای درخصوص اولویت بهداشت محیط و حفاظت از محیط زیست کشور به کار خود پایان داد. به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»،سو ...

پیام ملّت – سومین همایش بین‌المللی و بیست و یکمین همایش ملی بهداشت محیط با صدور بیانیه‌ای درخصوص اولویت بهداشت محیط و حفاظت از محیط زیست کشور به کار خود پایان داد.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»،سومین همایش بین‌المللی و بیست و یکمین همایش ملی بهداشت محیط باحضور اساتید برجسته بین‌المللی و صاحب نظر در بحث آلاینده‌ها در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه آغاز شده بود صبح پنج‌شنبه نهم اسفندماه با صدور بیانیه‌ای درخصوص اولویت بهداشت محیط و حفاظت از محیط زیست کشور به کار خود پایان داد.
بیانیه همایش توسط دکتر مهدی مختاری مسئول روابط عمومی انجمن ملی بهداشت محیط ایران به شرح ذیل قرائت شد.
“بیانیه پایانی همایش”
با یاری خداوند، سومین همایش بین‌المللی و بیست و یکمین همایش ملی بهداشت محیط از تاریخ ۹-۷ اسفند ماه ۱۳۹۷ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با حضور اساتید، صاحب‌نظران، کارشناسان، دانشجویان و متخصصین رشته مهندسی بهداشت محیط، برگزار گردید.
شرکت کنندگان در این همایش ضمن سپاس‌گذاری از برگزارکنندگان و حامیان، موارد زیر را به عنوان قطعنامه این همایش مورد تاکید و تصویب قرار دادند:

  1. از رئیس جمهور محترم و وزیر محترم بهداشت که همواره به اولویت بهداشت محیط و حفاظت از محیط زیست کشور تاکید داشتند، درخواست داریم با توجه به محدودیت‌های ایجادشده در اثر تغییرات نرخ ارز، تامین نیازمندی‌های پژوهش و همچنین توسعه همکاری‌های بین‌المللی را برای دستیابی به اهداف بهداشت محیط در صدر اولویت‌های خود قرار دهند. 
  2. تدوین راهبردهای جامع مدیریت پسماند، با تاکید بر روش‌های کاهش پسماند در مبدأ تولید و استفاده از روش‌های صحیح تولید کمپوست برای بخش اصلی پسماندهای شهری، محدودکردن توسعه کارخانجات زباله‌سوز و منحصرنمودن آن به پسماندهای غیرقابل استفاده، بررسی جنبه‌های بهداشتی، اقتصادی در زمینه فناوری‌های هاضم‌های غیرهوازی و دیگر موارد مشابه، رعایت اولویت‌ها در مدیریت پسماند و تشویق و تقدیر موسسات و مراکز تحقیقاتی و کارشناسان دست‌اندرکار این رشته. 
  3. در اولویت قرارگرفتن برنامه‌های اساسی بهداشت محیط شامل پایش و کنترل آلاینده‌های محیط و توجه به بهداشت و امنیت غذایی . 
  4. تاکید ویژه به جنبه‌های کیفیت آب شرب با توجه به چالش‌های تغییر اقلیم ، بحران آب و کاهش گسترده کمیت منابع آب. 
  5. تاکید بر انجام مطالعات پیوست سلامت طرح‌های توسعه بر اساس الزامات شورای توسعه سلامت. 
  6. توسعه و ارتقاء جایگاه صنفی رشته مهندسی بهداشت محیط و ضرورت بهره‌گیری از خدمات مشاوره و اجرا توسط متخصصین بهداشت محیط در صنایع و سازما‌‌ن‌ها، توجه ویژه به کارآفرینی دانش آموختگان رشته مهندسی بهداشت محیط و تلاش و جدیت بیشتر جهت پرداخت حق فنی کارشناسان بهداشت محیط.

دبیر اجرایی همایش بین‌اللملی بهداشت محیط نیز همکاری و همدلی همه عوامل اجرایی همایش را ارزشمند خواند و اظهار داشت: تلاش ما این بود که این همایش در شأن انجمن بهداشت محیط دانشگاه و استان؛ و در حد تعادل برگزار شود.
دکتر مازیار پیدا در ادامه با بیان گزارشی از نحوه برگزاری همایش از تک تک عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران همایش تقدیر کرد.
این همایش با تقدیر از عوامل اجرایی و مهمانان خارجی همایش بین‌اللملی بهداشت محیط پایان یافت.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست