• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۰۹
  • شناسه خبر: 11395

۵۰ درصد مرگ های زودرس در اثر آلودگی هوا

پیام ملّت – نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: ۵۰ درصد از مرگ های زودرس مرتبط با محیط در اثر آلودگی هوا رخ می دهد. به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، دکتر کریستوف هاملمن در کارگاه آموزشی سومین همایش بین الملل ...

پیام ملّت – نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: ۵۰ درصد از مرگ های زودرس مرتبط با محیط در اثر آلودگی هوا رخ می دهد.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، دکتر کریستوف هاملمن در کارگاه آموزشی سومین همایش بین المللی بهداشت محیط در زنجان  با اعلام این خبر با پرداختن به تاثیر آلایند ه ها در کاهش عمر اعلام کرد: در ایران هم ۲۲ درصد کل مرگ و میرها در اثر عوامل محیطی است که ۷۲ درصد آنرا بیماری های غیرواگیر موجب می شود.

به گفته وی، مالاریا، اسهال، مننژیت و تب دانگ بیماری هایی هستند که تغییر اقلیم بر آنها اثرگذار است و بحران هایی همچنین سیل، طوفان و خشکسالی و چالش های سلامتی زیست محیطی مانند گرمازدگی، تابش اشعه ماورا بنفش و آلودگی هوا نیز تحت تاثیر این مهم است.

هاملمن در بخش دیگر صحبت هایش با اشاره به انتشار گاز های گلخانه ای افزود: اگر انتشار گازهای گلخانه ای تداوم یابد، بر اساس مدل های اقلیمی دمای ایران و برخی دیگر کشورها می تواند تا مرز ۶.۲ سانتیگراد افزایش یابد. وی ادامه داد: اگر به کاهش انتشار در جهان پرداخته شود، می توان این افزایش را به ۱/۷کاهش داد.

وی درباره مطالعات انجام شده درباره وضعیت‌ بیماری‌ها نیز بیان کرد: بیماری‌های‌ غیرواگیر همچون قلبی‌ و عروقی و سرطان‌ها از جمله مشکلات آینده بشر هستند و این مشکلات در آینده نه تنها نیاز به تمرکز برای درمان دارند، بلکه باید در حوزه پیشگیری هم وارد شد.

 نماینده سازمان بهداشت جهانی  بر لزوم پیشگیری و کنترل بیماری‌های پیش‌بینی ‌شده تاکید کرد و ادامه داد: آلودگی هوا، سبک زندگی، استعمال دخانیات و تغذیه ریزفاکتورهای موثر در بیماری‌های غیرواگیر هستند.

هاملمن برگزاری کنفرانس های مختلف مرتبط با بهداشت محیط را در کشورها در پیشبرد اهداف تحقق جامعه سالم و عاری از بیماری ها مهم دانست.

همایش بین المللی بهداشت محیط فردا نیز در محل سالن همایش های بین المللی روزبه زنجان ادامه دارد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست