• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۱۱
  • شناسه خبر: 11420

تدبیر استان برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی زنجان

پیام ملّت – استاندار زنجان بر لزوم تدبیر درباره روند شروع پروژه کتابخانه مرکزی زنجان تاکید کرد. به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، فتح‌الله حقیقی در دومین  جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که در محل استا ...

پیام ملّت – استاندار زنجان بر لزوم تدبیر درباره روند شروع پروژه کتابخانه مرکزی زنجان تاکید کرد.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، فتح‌الله حقیقی در دومین  جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که در محل استانداری برگزار شد، با پرداختن به جایگاه کتاب و کتابخوانی در طول تاریخ افزود: نقش کتاب در ساختن افراد عالم و دانشمند در طول تاریخ بی سابقه بوده است و از این حیث توجه به زیرساخت های توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه بسیار مهم است.

وی با اشاره به فراهم شدن بسترهای توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه و اینکه باید از امکانات امروزی به نحوه مطلوب برای ارتقاء فرهنگ و اندیشه در جامعه استفاده کنیم، اضافه کرد: باید از ظرفیت کتابخانه ها در نقاط مختلف استانب رای ترویج و ترغیب امر مهم کتابخوانی بهره ببریم.

استاندار زنجان با پرداختن به نیمه کاره ماندن پروژه های مهم عمرانی کتابخانه سازی در استان بیان کرد: تلاش ما بر مبنای توسعه و عمل به تعهدات قبلی در ساخت و ساز کتابخانه است و در این راستا برای تامین اعتبار، توسعه کتابخانه‌هایی همچون روزبه و قیدار را دنبال می کنیم.

حقیقی درباره تداوم روند پیشرفت پروژه کتابخانه مرکزی زنجان تصریح کرد: تمایل استان بر ادامه روند پیشرفت پروژه است و کسی مانع این امر نیست. بی شک راه اندازی این کتابخانه با ورود بخش خصوصی مرجع ارزش فرهنگی بالایی دارد و شهروندان زنجانی شاهد افتتاح آن خواهند بود.

وی با اعلام اینکه در استان زنجان پروژه های نیمه کاره بی شمار عمرانی وجود دارد، ادامه داد: هزار پروژه نیمه‌کاره عمرانی در استان موجود است، ولی تکمیل برخی پروژه‌ها اعتبار قابل توجهی می‌خواهد که در شرایط حاضر تامین آن مقدور نیست.

استاندار زنجان یادآور شد: با درنظر گرفتن اولویت ها ۴۰ پروژه انتخاب شده و امید داریم با تخصیص اعتبار قابل توجه رنگ عملیاتی به خود بگیرد.

به گفته وی، اولین اقدام در هفته کتاب کتابخوانی تامین و تهیه کتاب برای دانش‌آموزان و دانشجویان است و برای پیاده شدن این طرح نیازمند همفکری و تعامل هستیم.

حقیق با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین آحاد مختلف جامعه و لزوم توزیع کتاب بین عموم اظهار کرد: باید با برنامه ریزی مدون و راهبری بتوانیم عموم مردم بخصوص نسل جوان را با فرهنگ مطالعه آشنا کنیم و روز به روز این فرهنگ گسترش یابد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست