• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۱۱
  • شناسه خبر: 11438

در برخورد قانونی با متخلفان جدی نیستیم

پیام ملّت – امام جمعه زنجان گفت: با وجود اینکه ۱۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد، در برخورد قانونی با متخلفان جدی نیستیم. آیت‌الله علی خاتمی در نشست گردهمایی تبیین عملکرد پروژه‌های صندوق توسعه ملی در بخش ...

پیام ملّت – امام جمعه زنجان گفت: با وجود اینکه ۱۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد، در برخورد قانونی با متخلفان جدی نیستیم.

آیت‌الله علی خاتمی در نشست گردهمایی تبیین عملکرد پروژه‌های صندوق توسعه ملی در بخش منابع‌طبیعی که با حضور ائمه جماعات استان زنجان برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: بی شک در این راه همکاری و تعامل نزدیک دستگاه های مرتبط باید جدی گرفته شود.

وی با تاکید بر حفظ و صیانت از منابع طبیعی به عنوان سرمایه های عطیم ملی و خدادادی بیان کرد: متاسفانه تخریب منابع‌طبیعی افزایش داشته و این روزها شاهد افزایش این اتفاق های تلخ در دل طبیعت هستیم. 

 به گفته نماینده ولی فقیه در استان زنجان، تبدیل مراتع به اراضی کشاورزی و بهم خوردن تعادل بین دام و مراتع شدت تخریب مراتع را در پی داشته و این در حالی است که در گذشته مراتع مامن اصلی تغذیه دام بوده است.

خاتمی ورود دام غیرمجاز و مهاجر به مراتع را در از بین بردن مراتع مهم دانست و یادآور شد: تا زمانی که مرتعداران و بره برداران به این مساله توجه نکنند با چالش تخریب دست به گریبان خواهیم بود. 

وی در بخش دیگر صحبت هایش نقش ائمه جماعات را در ترویج فرهنگ منابع طبیعی بسیار مهم دانست و اضافه کرد: این قشر باید با همفکری نخبگان و دانشگاهیان در اجرای برنامه‌های گام دوم اعلام شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی قدم بردارند.  

به گزارش آنا، گردهمایی ائمه جمعه استان زنجان با هدف صیانت و حفاظت از منابع طبیعی در آستانه هفته منابع طبیعی برگزار می شود.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست