• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۱۲
  • شناسه خبر: 11453

طرح کاداستر اراضی، گامی برای تثبیت حاکمیت دولت

پیام ملّت – مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اجرای طرح کاداستر اراضی را گامی در راستای تثبیت حاکمیت دولت و کاهش تعارضات اعلام کرد. به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، خلیل آقاجانلو در نشست خ ...

پیام ملّت – مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اجرای طرح کاداستر اراضی را گامی در راستای تثبیت حاکمیت دولت و کاهش تعارضات اعلام کرد.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، خلیل آقاجانلو در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی که در محل این اداره کل با حضور معاونان بخش ها و رئیس دفتر نهاد رهبری در این اداره کل برگزار شد، با پرداختن به اجرای این طرح در استان یان کرد: بی شک اجرای این رح در رفع اختلاف بین دولت و مردم و کاهش زمین خواری در اراضی ملی تاثیر داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح های مختلف آبخیزداری در استان با هدف تقویت سفره آب های زیرزمینی  و ذخیره سازی آب اظهار کرد: با اجرای این طرح ها در استان سالانه ذخیره سازی ۱۵ میلیون مترمکعبی آب سفره های آب های زیرزمینی را شاهد بوده ایم.

آقاجانلو تخصیص۲۰۰ میلیون یورو اعتبار از صندوق توسعه ملی به بخش منابع طبیعی و آبخیزداری کشور را گامی در راستای توجه و حفظ و صیانت از این بخش اعلام کرد و ادامه داد: سال آینده نیز با تزریق۱۵۰ میلیون یورو اعتبار بار دیگر این بخش رونق دیگری خواهد گرفت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با اعلام این در هفته منابع طبیعی امسال ۲۵۰ هزار اصله نهال با هدف توسعه فضای سبز استان بین عموم بخصوص واحدهای صنعتی و بهره برداران توزیع خواهد شد، اضافه کرد: یک بخش این اقدام توسعه صنوبرکاری در استان است که به لحاظ اقتصادی در تامین معیشت بهره برداران و عرصه نشینان تاثیر دارد.   

وی حظ آب و خاک را به عنوان زیرساخت های توسعه در استان یادآور شد و تصریح کرد: این دو منبع اساس توسعه بوده و توجه به پروژه های زیربنایی در این راستا هچون اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری حائز اهمیت است.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان،درگیر کردن طلاب، دانش آموزان و گروه های مردم نهاد را با مباحث حفظ و صیانت از منابع طبیعی در راستای نهادینه کردن فرهنگ به معارف عمومی بسیار مهم است.

آقاجانلو با اشاره به قرار گرفتن ایران در منطقه خشک و نیمه خشک و احتمال وقوع خشکسالی در سال های آینده اضافه کرد: با مدیریت صحیح و اصولی مابع پایه و تدبیر در راستای حفظ و صیانت می توان از این دوران نیز عبور کرد.

منابع طبیعی، تابلوی زیبای آفرینش

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این نشست خبری منابع طبیعی را تابلوی زیبای آفرینش اعلام کرد و گفت: تخریب این زیبایی ها نوعی از فساد را به بار می آورد که نتیجه آن در زمین نمایان است.

حجه الاسلام علی اصغر رحیمی نیا، با تاکید بر تبدیل فرهنگ به معارف عمومی به عنوان یک وظیفه عمومی اظهار کرد: هر ساله با برگزاری همایش سفیران انفال تلاش می کنیم زمینه برای ترغیب حفظ و صیانت از این منابع خدادادی توسط طلاب عملی شود.

غنی سازی آب های زیرزمین با پوشش گیاهی

معاون فنی منابع طبیعی استان، نیز در این نشست خبری حفظ و ایجاد پوشش گیاهی را در غنی سازی آب های زیرزمین مهم دانست و افزود: با پوشش گیاهی بالای ۵۰ درصد شاهد میزان رواناب های ۹۷ درصدی خواهیم بود.

جلیل سلطان نژاد با بیان اینکه زمان تولید یک سانتیمتری خاک بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال زمان نیاز دارد، ادامه داد: این مساله بسته به آب و هوای منطقه متغیر است و با این حساب توجه به حفظ خاک بسیار مهم است.  

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست