• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۱۲
  • شناسه خبر: 11456

مجوز معدن‌کاران متخلف باطل می‌شود

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت: مجوز معدن‌کارانی که به بهانه استخراج از معدن، محیط‌زیست و منایع طبیعی را تخریب کنند، باطل می‌شود. فتح‌الله حقیقی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان با بیان اینکه سند امنیت غذای ...

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت: مجوز معدن‌کارانی که به بهانه استخراج از معدن، محیط‌زیست و منایع طبیعی را تخریب کنند، باطل می‌شود.

فتح‌الله حقیقی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان با بیان اینکه سند امنیت غذایی در درون برنامه جامع سلامت گنجانده شده است، اظهار کرد: باید کمیته‌های ذیل سند امنیت غذایی تشکیل و براساس مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان زنجان وظایف هر کمیته و برش شهرستانی این سند مشخص شود.

وی با اشاره به ارائه بخش‌هایی از سند پیش‌بینی شده توسط طراحان و کارشناسان در زمینه سند توسعه روستایی استان زنجان عنوان کرد: در خصوص سند توسعه روستایی، کیفیت، توجه به ویژگی‌های بومی استان و عملیاتی بودن محتوای سند بسیار مهم‌تر از کمیت آن است و راهکارهای آن باید قابلیت اجرا و ماندگاری را در راستای توسعه داشته باشند.

استاندار زنجان ادامه داد: اشتغال مرتبط با تحصیلات جوانان روستایی، توجه به ویژگی‌های خاص هر منطقه و شهرستان، توسعه بوم‌گردی و اوقات فراغت از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در سند روستایی مورد توجه قرار گیرد که در صورت عملیاتی شدن ارزشمند خواهد بود.

حقیقی خاطرنشان کرد: نتیجه نهایی سند توسعه روستایی تدوین شده باید اینگونه باشد که در کنار تبیین واقعیت‌ها، قابلیت اجرا با وضعیت و شرایط موجود را داشته باشد و تعاملات دستگاه‌های مختلف نیز در آن مشخص شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخریب محیط زیست از سوی برخی معدنکاران مطرح کرد: فعالیت برخی از معادن موجب آسیب جدی به محیط زیست و منابع طبیعی شده است، به‌گونه‌ای‌که به دلیل حفاری‌های عمیق غیرمجاز با عبور سریع یک خودرو با با بارش باران، جاده‌ها و روستاهای اطراف معدن دچار مشکل می‌شوند.

استاندار زنجان با تأکید بر ضرورت برخورد جدی با متخلفان و لغو مجوز معدن‌کاران تخریب‌کننده محیط زیست، تصریح کرد: با افرادی که الفبای کار را رعایت نمی‌کنند و به بهانه استخراج از معدن، محیط‌زیست و منایع طبیعی را تخریب می‌کنند باید برخورد و مجوز آن‌ها باطل شود.

حقیقی با بیان اینکه هیچ‌کس اجازه تخریب و آسیب رساندن به محیط زیست را ندارد، یادآور شد: از این پس در زمان صدور مجوز به معدنکاران یا هر فعالیتی که با معادن ارتباطی داشته باشد، ابتدا باید تمامی مستندات مربوط به نحوه استخراج، بهره‌برداری و استفاده از محیط زیست و منابع طبیعی به دقت بررسی و مصوب و سپس مجوزهای لازم به صورت زماندار و با اِعمال نظارت‌های دقیق از سوی سازمان‌های بازرسی صادر شود.

وی بر ضرورت تسریع و چابک‌سازی در دریافت استعلامات سرمایه‌گذاران در استان زنجان تأکید کرد و افزود: هدف از راه‌اندازی پنجره واحد نیز تعیین سازوکار و زمانبندی مشخص براساس دستورالعمل اجرایی در این زمینه است تا ضمن تسریع در فرایند پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای عمل شود که تعللی در کار پیش نیاید.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست